Annons:
Etikettpartbred
Läst 5280 ggr
Qalaspuff
2012-04-06 17:05

Kallblod/Arab korsning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så här att vi troligen kommer betäcka min kallblodiga travare, Månflisa, med den tjusiga arabhingsten Rohara Baccara (som för närvarande står hos Arctic Arabians), och nu undrar jag om någon råkar ha en bild på en sådan korsning? Inte nödvändigtvis med Baccara, såklart, utan vilken arab som helst. Har kollat runt lite men mest bara hittat halvblod/arab eller bruksnordis/arab korsningar. Man blir ju lite nyfiken på hur en sådan korsning kan se ut! Skrattande

Annons:
Qalaspuff
2012-04-12 10:58
#1

Upptäckte just att jag stavade Artic fel, hoppsan!

emmajensennn
2012-04-13 12:51
#2

Undrar bara, vart köpte du det snygga tränset :O

You can't make a rainbow without a little rain

Qalaspuff
2012-04-13 13:24
#3

I min kära mors butik, Häst&Hund i Piteå. Hon har dock en hemsida där man kan köpa de här tränsen i alla möjliga färger! :)
http://ponnytravprylar.e-butiken.se/

emmajensennn
2012-04-13 14:49
#4

okej, dom var fina men dock lite för dyra för mig :(

You can't make a rainbow without a little rain

JenD
2012-04-15 19:17
#5

Bacara är en superhingst! Bra val!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

 

Qalaspuff
2012-04-16 10:08
#6

Ja, han är både snygg och har ett himla härligt temperament, så man hoppas på en lika trevlig fölunge då min nordis också har ett bra temperament! :)

Annons:
JenD
2012-04-17 19:27
#7

#6 Ja verkligen! Han är en av dom mysigaste hingstar jag träffat. Toppen-hingst på alla sätt och vis!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

 

StuteriSolo
2012-09-30 17:20
#8

Puttar upp och uppdaterar med att Flisan är betäckt och var konstaterat dräktig vid 17dygns ultraljud. (Qalaspuff här, inloggad på mammas användare, för lat för att logga ut. ;> )

engelmaark
2013-11-29 10:17
#9

Kul :D Har du bild?

StuteriSolo
2013-11-29 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bild när Ambellina övar i spiltan

engelmaark
2013-11-29 11:23
#11

Vilken fining :)! Var bara "tvungen" att se rasultatet :D

imsuchadiva
2013-12-06 18:17
#12

Undrar bara varför en sån här korsning gjordes? Vad tror ni de två olika raserna kan tillföra varandra?

Qalaspuff
2013-12-08 11:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dels gjordes den här korsningen för att jag ville ha en häst med arab i, då araberna verkligen är hästar som jag fallit för av flera anledningar. Sedan var det ju så att vi hade Flisan, en smäcker travarnordis med ett underbart temperament och utseende, men jag ville ha en unghäst att börja från början med. Då chansen dök upp att betäcka med den här arabhingsten såg jag ingen anledning till att inte betäcka henne. 

Jag ville tillföra lite mer elegans, smidighet och rörelser till nordisens stabila och trevliga sätt. Och det lyckades vi med! Ambellina har helt underbara rörelser, trevligt temperament och en - än så länge - proportionerlig exteriör.  

Tanken är att Ambellina, som fölet nu heter, ska bli min allroundhäst. Western, körning, möjligtvis WE och beridet bågskytte, akademiskt är något jag skulle vilja hålla på med också. Men det får vi se hur det blir med, finns inte så gott om tränare för allt här uppe i Norrbotten. :)

Upptäckte precis att jag råkat skriva 2012 på bilden, den är naturligtvis tagen 2013..

Annons:
Upp till toppen
Annons: