Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1011 ggr
LinaN
2009-10-27 16:41

Namninsamling mot Rollkur

Finns en pågående namninsamling som ska skickas till FEI för att banna Rollkuren från dressyren och ridsporten.

Skriv under om du tycker att rollkur är fel eller om du ogillar träningsformen. När du skrivit på så kommer du till en sida direkt efteråt som ber om donationer. Du behöver INTE donera något för att skriva under! Underskriften är GRATIS!

För att komma till namninsamlingen tryck på länken nedan!

http://www.ipetitions.com/petition/antiHF/index.html

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Fiona
2009-10-27 17:36
#1

Jag har skrivit på nu!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

AnneN
2009-10-28 00:01
#2

Och här kommer jag som är totalt okunnig i ämnet och undrar vad rollkur är för något? Skäms

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

cina65
2009-10-28 00:32
#3

#2 Hittade denna förklaringen på detta, jag kunde inte förklara med ord vad det var en detta är en bra förklaring och även i mina ögon djurplågeri.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rollkur

#0 Jag skriver på omgående.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

cina65
2009-10-28 00:35
#4

Så nu har jag skrivet på.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

AnneN
2009-10-28 00:40
#5

Tack Carina.

Skrivit under

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kaka1234567
2009-10-28 02:09
#6

UUUUssssshhhh djur plågeri äkligt att se på.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
Dior
2009-10-28 09:03
#7

Jag skrev på i går, och minns att när jag gick på ridskolan (typ, 1800-frost) så hade jag en ganska barsk ridlärare. Han började alltid vifta med pisk mot eleverna om de råkade få ner hästens hals för djupt och gapade om "djurplågare, var rädd om hästen om du skall fortsätta här" osv. Eleverna var livrädda för honom, men han visade filmer om vad som händer med hästen där de arbetar så här fel. Så fler än jag blev inprentade hur fel det var, ordentligt.

Hade inte en aning om att det idag var tillåtet att rida så, och detta av de sk "stor-ryttarna". Fick faktiskt litegrann av en chock.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

LinaN
2009-10-28 10:11
#8

#7 vilken bra me nläskig ridlärare! Sådana hade vi behövt fler av!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kaka1234567
2009-10-28 13:11
#9

Min ridlärare på ponny tänker bara på form och hästens hals hella tiden.Jag och min kompis är duktiga så vi vet hur mycket vi ska ta i hästarna och inte.Men de andra kan typ inget och hon vissar dem mycket fel tex hästen ska ha en fin och böjd hals hon brukar säga såhär häldre för böjd en ingen hals alls.De lysnar inte ja ocmin kompis på då vi inte gillar bett.Och hon spänner in snodarna på de anndra ryttarna så mycket att de går och kröker på naken och tuggar anndas tungt utan att holla tygglarna.

Medan min andra ridlärare på häst gillar absolut inte när mäniskor trycker in halsen på hästen.En tjej red igen i våran grup och tänkte bara på nacken .Hon blev så arg över att hon gjorde så att gästen fick svårt att andas.De är en bra ridlärare.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Dior
2009-10-30 17:29
#10

#8 Ja, absolut. Han var effektiv!Glad Och har hjälpt mig mycket genom åren.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Upp till toppen
Annons: