Galopp

ökenvideo

2009-11-17 03:04 #0 av: Noa-Nisse

Kolla in denna videon! den är så himmla härlig!

jag får en sån känsla i kroppen att jag också vill rida så, ute i öknen, helt platt och sandigt på en riktigt fin arab! :)

det tar en stund innan man ser hästarna springa ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vySI3EzDtWU&feature=related

Anmäl
2009-11-17 22:38 #1 av: Fiona

Haha det ser totalt livsafrligt ut ;) Men vilken känsla att ha den farten! Jag tycker att det är lsäkigt att köra travhäst riktigt snabbt, fast om man slappnar av så är det en himla upplevelse alltså. Så man hade ju knappast tackat nej till att få rida där! Hade dock undvikt att rida barbacka som en galning gjorde!

Kolla på denna videon, hur lyckas han hålla sig kvar i början? Häst stackarna verkar inte vara allt för nöjd...

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-17 22:52 #2 av: Noa-Nisse

Ja det ser farligt ut :P och tänk att de inte ens har hjälm på sig :P

oj oj oj. i den videon du visade, shit! mina fötter hade ju glidit ner för länge sedan. jag har inte sånna sugproppsfötter som han :P

Anmäl
2009-11-20 17:00 #3 av: Julia-Sirocco

OJ där gick det undan :D

Anmäl
2009-11-23 22:01 #4 av: dundeer

Jag Kan intyga er alla att rida igenom öknen är ågot helt underbart!

Okej Nu Red jag dock inte i samma tempo som dom utan en mer Kontrollerad galopp men de är Mäktigt att sitta på en hästen och Känna att den vill springa (dom som ägde hästen ville att jag skulle låta han springa men herregud de våga jag inte! haha)

Nej Men de är någonting jag önska alla fick prova på någon gång! För dom minturarna i öknen kommer jag aldrig någonsin glöma! Tyst

Anmäl
2009-11-23 23:41 #5 av: Fiona

#4 Wao häftigt :O

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2009-11-24 00:04 #6 av: Noa-Nisse

jag har faktiskt också ridit i öknen om jag ska vara ärlig :P dock på en drumedar!!! man kan nog inte jämföra känslan riktigt ;) även fast det var härligt det också och dom fick upp en redig fart så är det nog något helt annat att rida just på häst i öknen :)

Anmäl
2009-11-24 08:00 #7 av: Dior

Ujuj, tycker det ser farligt ut... Visst, häftigt och härligt, men riskabelt

Anmäl
2009-11-24 15:18 #8 av: imsuchadiva

Jag tycker det är taskigt mot hästarna att gå igenom den tunga sanden, i de tempot som de gör, och dessutom i den jäkla värmen :O

Anmäl
2009-11-25 00:24 #9 av: Noa-Nisse

#8, jag tror nog hästarna gillar att springa så! eller det ser iallafall inte ut som de ogillar det. + att det ser ut som kväll/skymmning där och då är det rätt svalt där ute. vissa delar t.om. minusgrader om natten. men ja jag förstår hur du tänker...

Anmäl
2009-11-25 08:22 #10 av: Dior

Araberna är ju skapta för just den terrängen, och klarar värmen bättre än de flesta andra raser. Det jag tyckte såg lite läskigt ut var att ryttarna inte såg ut att ge hästarna ordentlig balans. Men det kan de säkert göra ändå. Det såg inte vingligt ut, men synen jag fick var OM hästen skulle snubbla... Snacka om vurpa

Anmäl
2009-11-25 12:03 #11 av: [Tovab]

kollade på videon och klickade sedan fram till den här videon. hemskt! Kolla hur dom rycker/drar den i munnen och vilket underlag han rider på!Förvånad

Anmäl
2009-11-25 12:07 #12 av: Dior

#11 DÄR kan man snacka om att skada hästen, i alla fall. Fy tusan. Ett under att hästar ändå är så "snälla" att de tillåter sån behandling.

Anmäl
2009-11-25 12:09 #13 av: [Tovab]

#12 jaadu, hade jag varit hästen hade jag kastat av han på direkten. Fattar inte hur folk kan göra så mot hästarna!

Anmäl
2009-11-25 20:27 #14 av: Fiona

#11 Det var den länken jag länkade till i inlägg 1! Stackars häst säger jag bara :( Konstigt att hästen inte kastade av honom!

Jenny

Anmäl
2009-11-25 22:17 #15 av: cina65

#14 Ja jag tycker samma sak. Jag trodde de var mer rädda om sina hästar där nere då man altid hört att de skulle värna väldigt om sina araber. Foten i munnen

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-25 22:59 #16 av: Fiona

#15 Sant, fast det kan ju vara ett rötägg just på den filmen för sådana finns det överallt :P

Jenny

Anmäl
2009-11-26 00:29 #17 av: cina65

#16  Ja tyvärr är det ju så.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-26 00:45 #18 av: dundeer

Hehe Asså Jag måste bara stick in igen å Säga att har man träffat en häst som har tränats i öknen (dock rids dom bara inte i öknen utan dom ids faktist på ridbanor, dom hoppar m.m) så ser man att dom Älskar det! Men Jag Skulle väl gissa på att de skulle kännas som att vara fri (förutom utrustningen och en ryttare haha) eftersom det är så öppet och Araberna har en gång i tiden levt fritt i öknen. Men Fortfarande, Man Känner att hästen ä nöjd och de är ändå de viktigaste :) Klart Jag Tycker själv de ser lite butalt ut att rida i den hastigheten men dom gillar de Tungan ute Självklart kanske inte alla hästar gö de men Dom flesta! :)

Btw fölåt om de kanske saknas ett R här och där haha Flört

bilden jag Bifoga är på den första hästen jag red i stallet, En lugn gammal märr (dom Ville se att jag kunde rida så jag fick den lugnaste i stallet) Jätte Fin Häst faktist, Vi Kom bra överens. Dock så hade hon tyvärr dött nästa gång jag kom till stallet (2 dagar) Gråter

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.