Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 1842 ggr
CoralReefs
2009-11-23 14:49

Vi skall flytta!

Nu har jag hittat en annan stallplat och dessutom några kilometer närmare än innan! På det får jag en paddock med hinder samt en fältbana! Jippi!

Stallfolket verkade mycket trevliga och vettiga så håll tummarna för att det fungerar och att min häst skall få sin mat!

Vi flyttar i helgen!

Annons:
Dior
2009-11-23 14:56
#1

#0 Grattis. Glöm inte kontraktet nu, baraFlört

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

CoralReefs
2009-11-23 15:49
#2

Nej. Man har lärt sig en läxa!

Fiona
2009-11-23 18:23
#3

Grattis :) Vad kul för er!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

cina65
2009-11-23 18:32
#4

Gud vilken tur du hade som hittade ett så bra stall så fort. Grattis. Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Noa-Nisse
2009-11-24 00:05
#5

ja va kul! så härligt!

lycka verkligen till. det kommer säkert bli hur bra som helst :)

 Medarbetare på Hundar.ifokus

CoralReefs
2009-11-24 09:37
#6

Turen låg i oturen kan man säga=)

Dom som hyr på det nya stället  har stått på samma ställe som jag står nu en gång i tiden och deras häst blev behandlad på samma sätt. Utav den anledningen visste dom verkligen vad det handlade om och såg till att jag fick plats på samma stall!

Annons:
[Tovab]
2009-11-25 11:53
#7

vad var det med det förra stallet då? :S verkade inge bra iaf..

CoralReefs
2009-11-25 12:02
#8

Min häst sköttes inte. Vi hade en överenskommelse om mockning när jag inte hann ut men när jag kom en dag så hade hon inte mockat sen jag var där sist dvs två dagar! Stackarn fick ligga i sin egen skit!

Hon orkade inte att fördela höet så han fick inte något hö på dagen då han är lägst i rang. Hon glömde att ge han hans kvällsmat också1

Han magrade något fruktansvärt!

[Tovab]
2009-11-25 12:10
#9

#8 vad hemskt! fattar inte hur dom andra orkar ha kvar sina hästar där^^

CoralReefs
2009-11-25 12:17
#10

den ena tjejen bor i närheten så hon sköter allt själv dvs har ett annat avtal och den andra har sina ute dvs en del av stallet är öppet så hästarna kan gå in där och då dom är väldigt dominanta så är det också dom som äter upp allt lunchhö. En till äst flyttas dock därifrån idag.

Dior
2009-11-25 12:21
#11

#10 En undran som dök upp: Hur sköts hyresvärdens egna häst/ar? Har h*n egen?

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

CoralReefs
2009-11-25 12:30
#12

ja hon har en häst och den verkar skötas vad jag har sett…eller ja den får iaf mat och boxen urmockad sen är det ytterst sällan den borstas eller rids.

Kruxet i det hela är först..hon tog på sig för mycket antagligen. Hon gick med på att mocka men orkade tydligen inte det.

Nr 2 att min häst är så låg i rang gör att man kanske måste fördela höet i hagen tex lägga det i fler högar en vad det är hästar så hinner alla få i sig. Hon la höet i en hög eller max ett par vilke tinnebar att min häst blev bortjagad och fick stå och titta på.

Alternativ två hade varit att ställa in han på lunchen och sen släppa ut igen men det orkade hon inte heller. Dela av hagen var också för jobbigt.

Jag har haft massa alterantiv och lösningar men hon orkade inte göra något..det enda hon orkade var att ta betalt för jobb hon inte utförde.

Dior
2009-11-25 12:48
#13

#12 Låter inget vidare alls. Hoppas nu allt fungerar på det nya istället.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Annons:
CoralReefs
2009-11-25 13:11
#14

Det hoppas jag också att det gör men givetvis tror jag även på det annars hade jag inte flyttat.

Dom som sköter stallet är riktiga djuraktivister vad jag har hört så dom skulle aldrig låta djuren fara illa. Dom har stått i samma stall som jag står i nu och har precis samma erfarenheter vilket för oss samman ytterligare=)

Jag känner mig i vilket fall som helst väldigt välkommen! Dom har målat om hela boxen åt min häst trots att den gamla inte var sliten mer än vanligt! Idag skulle dom sätta upp dörren och spåna och jag kommer inte förrän till helgen!

Känne rmig jättelycklig!

Upp till toppen
Annons: