Annons:
Etikettvård-skötsel
Läst 2157 ggr
cina65
9/9/10, 1:59 AM

Kastrering.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev Daimler valack efter mycket nogrant övervägande.

Med tanke på de dyra kostnaderna på ARAB och samtidigt på vad han skall användas till så blev detta nog det bästa för både han och mej, det underlättar ju samtidigt att komma till ridhus osv med honom.

Han kommer nu bli lugnare med om man kan bli lugnare än vad han redan var och det huvudsakliga är att han slipper gå ensam i hage utan kan vara med sina kompisar och ha kul med dom.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
Tess-W
9/9/10, 8:54 AM
#1

Han blir nog en jättefin valack. Känner du att det var rätt beslut, så är det också det.Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

EwaAngantyr
9/9/10, 12:06 PM
#2

De brukar vara bäst som valacker!  Jag vill kastrera mina för så fort det går!

cina65
9/10/10, 12:25 AM
#3

Ja nu är det ju gjort och nu springer man runt här som en hönsmamma och är bekymmrad över allt som kan hända.

Ångrade mej lite efter men det var väl bara någon minut sen tänkte man mer på fördelarna med det hela.

Nu väntar vi bara på att han skall läkas sen tar vi upp träningen igen.

Någon som vet hur lång tid läketiden är på en sån här operation?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

EwaAngantyr
9/10/10, 1:04 AM
#4

Det tar ett par veckor innan det är helt läkt om det inte uppstår komplikationer. Han kommer att svullna, kan få feber och bjöda. Det är normalt. Han behöver vara ute och rora på sig!

Tess-W
9/10/10, 9:10 AM
#5

#3 Precis som Ewa säger, ca 2 veckor tar läkningen, och han behöver öra på sig.

Sålde en shetlandshingst en gång som kastrerades och fick en liten infektion. Han smordes då med Aloe Vera-gel (inga andra preparat) och hon kunde tydligt se hur han blev bättre för varje dag.

Ett tips OM det skulle uppstå något. :)

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

cina65
9/10/10, 11:11 PM
#6

Tack för alla tips och råd, jag är en sån hönsmamma när det gäller mina pållar och vad som e bäst för dom. jag kommer säkert att skrika på hjälp så det är något. Men vetrinärerna blir glada och gubben mindre glad …..Tyst

Men det bryr jag mej ikke om, han blir väl go igen nån gång Cool

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: