Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1541 ggr
Tess-W
9/27/10, 12:29 PM

Förkylda fölungar

Finns det någon här som har erfarenhet av förkylda fölungar?

Min lille Delicat har stått med hosta och rossliga andetag i över en vecka nu, och det vill inte ge med sig. Vetrinären säger bara att det är bara att vänta, efterssom han inte har någon feber, han äter och dricker bra och är inte dålig i magen.

Men stackarn kan ju inte äns vara ute på dagarna heller nu då hostan blir värre.

Penecillin var uteslutet pga att han inte hade feber, och skulle ge sämre effekt om han senare skulle få feber och vara i tydligare behov av medicin.

Någon som varit med om nåt liknande? Hur gjorde du/ni?

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Annons:
cina65
9/27/10, 7:59 PM
#1

Stackare. Rynkar på näsan Hoppas verkligen detta ger med sej, har tyvärr inte varit med om detta men är vetrinären säker på att det inte är en infektion i luftrören? Tycker det låter som detta i och med hans rossliga andning?

Lycka till med lilla Delicat.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Tess-W
9/27/10, 8:21 PM
#2

#1 Hade det varit infektion så säger vet. att han borde haft feber också. Jag ger honom max 2 dygn till, sen tar jag (nog) chansen med medicin om han inte blivit bättre. Ursch, vad jag tycker synd om honom, och om mamma Dolce Vita, som inte alls har lust att stå inne längre :(

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

cina65
9/28/10, 11:10 PM
#3

Nej det kan jag förstå, finns väl ingen häst som vill vara inne även om de är jättesjuka.

Hur gammal är han nu den lille?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Tess-W
9/29/10, 9:25 PM
#4

#3 Han är snart 4 månader. 

Idag har de varit ute, då det var så jätteskönt och Delicat inte var något rosslig i morses. Har inte hört honom hosta något heller, men han fick naturligtvis komma in över natten. Hoppas hoppas inte hostan kommer tillbaka.

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

kaka1234567
10/1/10, 9:52 PM
#5

Stackarn hoppas de blir bra snart men jag tror vett har rätt de är bara att vänta. Då han just äter dricker och ingen feber :)

Jag tror de blir bra snart :)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Upp till toppen
Annons: