Arabiska fullblod iFokus

Arabiska fullblod

Etikettvård-skötsel
Läst 1174 ggr
CoralReefs
0

Tappskogarnati?

Då jag precis ridit in min häst så har jag inte behövt att sko han. Siter i valet och kvalet att sko han nu då han får alltid en massa stenar vid strålen(hjälper det med att sko?) och annars ska han troligen skos till nästa sommar(i vinter lär han inte slita så mycket)

Kom att tänka på det med tappskor och garanti. Har ni tappskogaranti och hur länge i så fall?

Vad ger ni för en helskoning?

cina65
0

Min hovslagare har tappskogaranti och har för mej att det var 3-4 veckor.

Stenar i hovarna får dom även om du skor, men har du problem med detta så finns det boots som man kan sätta på vid ridturer på steniga områden. Dom är rätt så dyra men med tanke på den långa garantin så håller dom länge.

Dessa hittar du bla på Hööks.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

CoralReefs
0

oj! Dessa har jag missat helt=) Men undrar om de verkligen är behagliga och vad hästen säger om dom..hmmm, någon som testat?

cina65
0

jag har en kompis som testat dessa och hennes hästar tycks inte ha problem med dom, det borde ju kännas som om de hade skor tycker jag.

Har funderat skarpt på att köpa såna själv då min hingst inte är så glad för hovslagaren och då kan man ha såna vid distansritt istället för att kludda med hästen när den inte vill skos.

Det är ju ett bra alternativ till skor tycker jag.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus