Arabiska fullblod iFokus

Arabiska fullblod

Etikettvård-skötsel
Läst 3551 ggr
Fiona
0

Rycka manen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har lite beslutsångest om jag ska rycka manen på herrn eller inte. Han rids bara och är alltså inte utställningshäst. Manen har ju växt sig lång nu men jag tror att han kan bli riktigt läcker i ryckt man, den är ju rätt tunn så det ser nästan skabbigt ut om den inte är borstad. Vad tror ni? Eller är det en "förbjuden" sak inom rasen?Flört I jämförelse med att låta fjording manar växa!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

J-Parnebo
0

jag själv föredrar korta manar på alla hästar, men din var sjukt snygg i den långa manen :)

PillanN
0

Håller med ovan,skulle behålla manen lång..

imsuchadiva
0

Klipp av manen o låt den växa ut, så blir den förhoppningsvis tjockare. Funkade på min iaf.

Fiona
0

Jo det känns ju lite tråkigt att korta den nu när den växt sig så lång men jag kan inte få bort bilden i huvudet där han pryds av en välryckt man ObestämdFlört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PillanN
0

Det är ju inte hela världen om du rycker manen,den växer ju ut om du skulle se att det inte passar.

Gör det du känner skulle vara snyggast,han är förövrigt en väldigt ståtlig herre som säkert passar i ryckt man med Glad

Caspianowner
0

Du frågar

här är mitt svar.

Nej nej nej ryck inte manen !

När en man är så tunn som din så låt den vara.

Jag har däremot lite mera man på mina Araber och är väl där och nallar bort en del då och då för att de ska se lite vackrare ut, men inte på en häst som ser ut som din.

mazze
0

Tycker inte du ska rycka manen på herrn, han är vacker som han är!

painten
0

Tycker absolut att manen ska vara som den är på din häst, jättefint.

Hermelina
0

Har du ryckt den än ? Tycker inte att du ska göra det! Han var superfin i den :) Hur lång tid tar det för manen att växa ut igen förresten? (ca)

Fiona
0

#9 Nej jag har inte ryckt den än, har inte bestämt mig ;) De tar rätt lång tid, han fick skav av täcket vintern -07 enligt ägaren så att en del av manen blev helt avskavd och den har växt ca 10-15 cm nu bara eller något.

Jenny

imsuchadiva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag klippte som sagt av manen på min någon gång i höstas, september kanske.
När den hade växt ut och blivit perfekt "halvblodsman" så höll jag den i trim i en/två månader.
Nu är den väl nästan lika lång som din. Eller jag klipper manen lite för gillar inte när den blir så lång o stripig.

Elshira
0

Ja ryckas behöver den ju inte när den är så pass tunn, använd hellre en urtunnings sax för att få rätt längd på manen utan att den blir rakt avklippt =)

Men annars tycker jag nog nästan hellre han sk ha kvar sin långa man, men det är klart har ju inte sett kroppen på honom. Är han en fin "ridhäst modell" så kan dom ju passa i kort man med :)

Hakuna matata!

kaka1234567
0

Tycker inte du ska rycka manen på herrn, han är vacker som han är!

Men du klanske bör toppa den så att manen mår bra.Jag tror en topagd man käns fräst på de för en själv/hästen och manen.

Men anars är dem vacke och aldeles för tun

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

perlino
0

Din häst är finast som han är. En arab "ska" ha lång man, tycker jag.