Bilder & Filmer

MZ Walidah Moajiza

2014-02-14 17:50 #0 av: silarp

Nybliven arabhästägare, första araben i min ägo, och valde ovanst. sto e Zulak u Wänascha.
Har i övrigt alltid haft saddlebredhäst, och min egenuppfödda rid och körhäst, saddlebreden Princen, 10 år, dog i höstas... hålet efter honom är stort, och vi får se om det fylls av Walidah...

I övrigt föder jag upp russ i liten skala, har precis dock kastrerat min godkända hingst, och han är till salu.

Känner någon till Walidah, syskon till henne eller hennes föräldrar får ni gärna berätta mer!

Walidah är 4 år, var helt oinriden och i princip inte gjort något med när hon kom hit för ganska exakt en månad sedan... Nu har jag suttit på henne o skrittat korta bitar, och hon är även tömkörd, både på vägar, i natur och på volt. ... Gör det dessutom med bravur!

Hoppas på en trevlig, lugn o snäll ridhäst i framtiden..! Tänkte ev försöka åka o visa på en sommarpremiering i år, och kanske ska försöka åka på en visning för saddlebred med utländsk domare, som kommer till grannbyn och även är godkänd att döma araber, i maj.  

Vi finns på www.silarp.se

Anmäl
2014-02-27 10:26 #1 av: bell

Hon ser trevlig ut. Hoppas ni får många fina år tillsammans. Beklagar förlusten av din tidigare vän!

Anmäl
2014-04-11 10:16 #2 av: Jennyjohansson

Hej!

Jag har en syster till Walidah och känner även till hennes förra ägare och känner hennes uppfödare. Jag har ridit Zulak en gång när jag skulle betäcka mitt sto med honom. 

Walidahs syster Tiara är fem år och en fantastisk häst! Tuff, klok och barnkär. Zulaks avkommor har rykte om sig att vara tuffa, både på gott och ont. 

Hoppas du får många härliga stunder med henne! :)

Hälsningar Jenny

Anmäl
2014-05-06 16:46 #3 av: silarp

Walidah funkade inte så bra att ha tillsammans med mina russ... russen behöver lite mat och hon behövde mycket mat... jag beslutade att sälja henne och försöka hitta något såsmåningom som är mer lättfött. Walidah hamnade hos duktig tävlingsryttare inom distanssporten, så jag är ganska säker på att hon kommer komma ut på tävlingsbanorna vad det lider!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.