Hoppning

Unghäst med rolig hoppteknik! - video

2013-10-02 18:35 #0 av: Jooline

Min 2-åring Ba Juhani löshoppades för första gången för någon månad sedan. Vi upptäckte att han använder sig av en rätt udda hoppteknik - han hoppar jämfota över! Tycker det ser himla kul ut, vad tycker ni?

Har hört att det är typiskt unghästar och att det brukar ge sig med tiden eller när det kommer till högre höjder. Håller tummarna för att det stämmer ;) 

Anmäl
2013-10-05 13:51 #1 av: LinaN

Sånt brukar rätta till sig, speciellt när de börjar koordinera fötterna bättre och det blir lite höjd. Min häst han snubblar över om det är lägre än 50cm, inte värt o lyfta på fötterna anser han ^^

Han är visserligen inte en arab men första gången vi löshoppa så såg det mer ut som massmord av plockepinn ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2013-12-04 20:34 #2 av: alexzzandra

Hej!

Jag har en arab på 7 år som istället vägrar flera meter innan eller hoppar typ 2 meter över en bom på marken... hmm.. Men det är väll bara unghäst beteende kanske? börjar dock resultera god förbättring på träningar men känns lite kul när han hoppar typ 2 meter högre än han behöver, han tror väll att bommarna bits :p

Anmäl
2013-12-06 18:15 #3 av: imsuchadiva

#2 En häst som är 7år är ingen unghäst. Din häst tycker nog bara inte att det är så roligt att hoppa.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.