Övrigt

hur man rider en arabhäst?

2012-09-16 08:52 #0 av: floris

Jag ska bli medryttare på ett arabiskt fullblod och undrar om dem är som vilken häst som hells eller om dem är mer känsligare.Skrattande

Anmäl
2012-09-18 17:57 #1 av: DanaMirOx

Beror på vem ägaren är och hur hon rider :) alla hästar är ju olika men oftast så brukar araber vara smarta och påhittiga så man brukar vara tvungen hitta på saker hela tiden och hålla dem aktiverade men som sagt beror helt på hästen :)

Anmäl
2012-09-22 09:15 #2 av: kaka1234567

Som ovanstående beror på hur ofta hästen rids hur den tränas och vad får den för mat ? .
Rids den i dressyr så är den självklart känslig beror på vilken köas man tävlar , men rider jag mina dressyr hästar ska de va känsliga för min vikt förändring eller höft rotation.
Är hästen hopphäst är den också väldigt stort kraft paket . Men oftast är dressyr o hopp hästar väll skolade .
Men har man en häst som rids ibland och får masa kraft blir dem lätt på tårna de handlar inte om rasen alls .

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2012-10-29 18:25 #3 av: [vaniljen]

Det är individuellt, liksom med alla andra hästar.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.