Övrigt

Undrar om hon finns kvar - var leta?

2012-06-04 19:50 #0 av: MissInAction

Slänger ut en fråga här då jag undrar om det är möjligt att via register få reda på om en viss häst fortfarande lever?
Det gäller ett sto som jag red in och tog hand om under något år då jag var i tonåren. Om hon fortfarande lever så borde hon vara ca 25 år nu.
Finns det någonstans där jag kan söka? 

Alltså jag har inga planer på att träffa hästen om hon lever, utan vill mest bara veta om hon finns kvar. Tänker ofta på henne Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-06-04 19:58 #1 av: sannabananna

Du kan kolla på haststam.com :) där har dom stamtavlor som du söker på via hästens ras och namn:)alla hästar finns inte med men en hel del:) där står det också om hästen lever eller inte:) om den är död står det tex 1987-2009 annars står det bara födelseåret:)

Anmäl
2012-06-04 21:43 #2 av: MissInAction

Tack för tipset! Kände inte till sidan. Tyvärr gav det inget resultat Rynkar på näsan

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-06-09 13:15 #3 av: JustCissi

Om den är en registrerad arab så borde den finnas med i stamboken, http://www.sahf.net/index.php/arabregistratur-ab/stamboken.html

Glad

Anmäl
2012-06-09 16:38 #4 av: MissInAction

Åh jag hittade henne där!! Och hon dog 2005 Gråter
Visst var jag medveten om den risken, hon var ju ändå född 1989. Men jag blev ändå väldigt ledsen när jag läste det.

Hittade en av hennes avkommor som enligt sidan bor bara några mil ifrån Uppsala, där jag bor Glad

Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-06-11 11:17 #5 av: JustCissi

Tråkigt att hon gått bort :(

Du får luska ut vem ägaren är till dottern, och åka och hälsa på tycker jag :)

Anmäl
2012-06-11 17:15 #6 av: MissInAction

Tja hon fick tre hingstföl och ett stoföl, varav två kom efter "min" tid. Den ena av de senare hittar jag inget ägarnamn på, den andra har jag skickat meddelande till på Facebook - jag såg att hon bor bara några mil ifrån Uppsala där jag bor! Glad Fast jag tycker nog att det är lite påfluget att fråga om man får hälsa på, är det inte?? Jag vet inte, folk är ju olika Glad

Kluring om Ryssland

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.