Stuterier & Uppfödare

Stuterier som tar emot APU-elever?

2011-11-23 17:07 #0 av: HumlanochJuvel

Hejsan,

Jag går andra året på gymnasiet (med inriktning hästhållning). Vi ska ha APU efter jullovet någon gång (minns inte exakt vilka veckor) så tänkte börja se mig om efter en APU plats. Så jag undrar om det finns några stuterier i närheten av Borås som föder upp arabiska fullblod som man kan höra med om dom tar emot APU-elever?? :) Stuteriet ska vara i närheten av Borås och det ska gå och ta sig dit med buss...

Jätte tacksam för svar =)

/Isabelle.

Anmäl
2011-11-24 14:56 #1 av: busigdemon

Svårt att hitta nått så "centralt" kan jag tänka mig. Finns några stuterier registrerade hos sahf.se så där kan du kika lite men sen vet jag att det finns några till här

http://www.olandsaraber.se/stuterier.html

Lycka till.

Jag bor själv i Uppsala och gick hästhållning, gjorde mina APU i upplands väsby (hos tinne) samt i katrineholm på dåvarande Runnbäckens arabstuteri.
Då kunde man iaf få ersättning för boeende om man åkte en bit, vilket jag gjorde till arabstuteriet. Kanske finns det nån uppfödare som har möjlighet att hysa in en. Man får ringa och maila runt lite. Lycka till.

Anmäl
2011-11-24 18:35 #2 av: HumlanochJuvel

#1 Tack så mycket för svaret :) Ska kolla runt lite =)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.