Övrigt

Kostnader?

2011-09-16 13:56 #0 av: [nataschaj]

Hej!.

Jag är lite nyfiken, och hoppas att det är ok att ställa denna fråga. Om inte så ber jag om ursäkt!

Vad för kostnader har ni månadsvis och årsvis?

Foder/mån (ni som köper hö/spån/halm/en(hö)ilage/kraft foder)

Stallhyra/padock/ridhus

Vet/hovslagare

Inköp av sadel/träns/hygen(schampoo,svamp m.m)Täcken

Kostnader för tävling/klubb/förening:(samt hur många ggr per år)

Avel kostnader betäkning och ev transporter (lånas hingst eller gör ni med sånt "rör" befruktning?)

Inköp av arab (ej korsning) Utställning/galopp/annan

Försäkring:

Antal hästar:

Skötsel av stall (årsvis inkl padock, hagar, ridhus)

Ja som ni förstår vill jag veta vad ni betalar i månaden för din häst/ar

Ja alla tänk bara kostnader, och jag tror jag har fått med alla såna punkter. Glöm inte skriv vad för kostnad ni lägger.

Hoppas de är ok!

Varför jag vill veta är för att jag vill veta lite vad de kan tänkas kosta, och ja, sår man hö osv så kommer man billigare undan, de vet jag, men ja vill ha alla tänk bara kostnader.

Ha en solig skön dag!

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl
2011-09-21 14:55 #1 av: aliah

Ganska svårt att räkna ut ett medeltal på alla frågorna eftersom det är så varierande. Vi har våra hästar inhyrda på en lösdrift där hästarna går ute dygnet runt, men vi har endå tillgång till stall och har våra hästar inomhus om vädret är dåligt, om hästarna är sjuka eller av någon annan orsak. Vi betalar 230 euro i månaden i grundavgift per häst. Stallet står för köp av  hö och kraftfoder ( havre, vetekli och mineraler ) annat får man bekosta själv.. I hyran ingår Daglig tillsyn, mockning, fodring, användning av ridplan och sociala utrymmen. Vi har transport att hyra för 15 euro/ gång..

När vi verkar hovarna på hästarna kostar det vanligtvis 25 euro/häst ska de ha skor ca 40 euro

Ridning för instruktör på egen häst 15-20 euro/H/ häst

Våra försäkringar ligger mellan 100-300 euro/ häst/år

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.