Utrustning

Detta eviga sadel-letande!!

2011-09-15 13:29 #0 av: Ceisy

Puh... snart ger jag upp.  Min arabvallack är lite sommarrund, har hög manke och bred rygg (mätt till 35-36 hos sadelutprovare) han är kort i ryggen och något svängd ( absolut inte svank dock) det verkar va omöjligt att hitta en bra sadel som inte hostar skjortan till honom!? Nu ber jag på mina bara knän om tips av alla slag- någon som vet en bra sadel?? bifogar bild. Smutsig häst men men

Anmäl
2011-09-17 10:53 #1 av: StuteriSolo

Funkar inte en bomlös sadel? De verkar passa bra på de flesta ryggar. Kolla in Waldhausens Star syntet, den verkar passa bra till korta breda ryggar, har tagit hem den i 15" och provat på flera av mina ponnyer med just dsådana ryggar, passar bra, men inte på "normala" Skrattande Den finns även för större hästar, och är billig dessutom

Anmäl
2011-09-17 23:24 #2 av: Emmelie93

min förra new forest såg typ ut så där och vi hade en santa cruz på henne Glad Otroligt skön sadel! Skrattande

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.