Bilder & Filmer

Får jag låna lite referens bilder?

2011-08-22 14:44 #0 av: CamillaS

Jo det är såhär, jag skulpterar med lera (Cernit och Sculpey) och för någon dag sen så bestämde jag mig för att jag ska försöka mig på en häst.
Jag älskar arabiska fullblod så självklart är det en sådan jag vill göra.

Jag har redan börjat med grunden, men behöver mer specifika bilder på vissa detaljer så som ögonen och ådrorna som man ser i hästens ansikte.
Sen skulle jag även behöva bilder på olika svansföringar så jag kan bestämma mig för vad som blis snyggast.

Häst i rörelse eller som står stilla, spelar ingen roll, jag vill kolla in båda alternativen då jag inte har bestämt benställningen än.

Jag vill inte ha mobil bilder då jag vill se detaljerna så tydligt som möjligt i bilden.
Så ha ni snygga bilder på era araber där man verkligen ser hästens helhet och dom typiska arab dragen så sätt gärna in dom bilderna i tråden.

Jag kommer enbart att använda bilderna för eget bruk.

Tack på förhand!

/Camilla

Anmäl
2011-08-30 10:02 #1 av: Mystogan

Här kommer en bild på en Arabmule, en åring, men kan kanske funka? Hon har inte riktigt det där typiska arabutseendet, då hon är avlad för galopp, och inte utställning ;) Hoppas att det hjälper.. :)

Anmäl
2011-08-30 10:03 #2 av: Mystogan

Oj, bilden syns nt xD

Anmäl
2011-08-30 13:13 #3 av: CamillaS

Tack men som du själv har konstaterat så syns inte bilden. ;)
Jag vill gärna ha bilder på utställningsaraber också.

Anmäl
2011-12-09 17:19 #4 av: CamillaS

Denna tråd är fortfarande aktuell, har kommit en bra bit på hästen, och nej den är inte helt felfri vill jag påstå. Men det är endå min första så jag är endå ganska nöjd med den hittils. Men det är fortfarande massor som jag ska ändra och justera så gott det går. ^^
Den ska målas sen så färgen är inget att prata om.

Så här ser den ut just nu.

Men som sagt vore jättesnällt om jag kunde få låna bilder. Gärna närbilder på ögon och näsborrar.
Även ådrorna i ansiktet och utställnings araber.

Anmäl
2012-03-04 09:24 #5 av: [Tovab]

Vad snyggt!

du är riktigt duktig! Skrattande Möjligtvis att jag skulle ha velat ha liite nättare ben, men helt klart snygg!

Har tyvär ingen arab själv så kan inte erbjuda nån bild :/ Men skulpterar du andra hästar också?

Anmäl
2012-03-04 11:24 #6 av: CamillaS

#5 Tack!
Jo benen är lite tjocka så dom har jag gjort lite smalare. ;)

Nja detta är min första häst som jag gjort och är osäker på om det blir fler. :P

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.