Westernridning

Info om Hingsten Chamrock Ox??

2011-08-11 11:22 #0 av: Elsa Johansson

Heej!

Skulle vilja ha lite info om min hästs pappa som är Chamrock Ox.

Enbild på honom

Anmäl
2011-12-25 23:27 #1 av: kristina88

Hej!

Min f.d ridlärare, eller hennes far (vet inte vem) ägde Chamrock en gång i tiden och på Björkhagens ridskola fanns det då jag började rida en del avkommor till honom där :)

Vad jag kan minnas (om det inte stod fel på namnskyltarna) att din häst har följande syskon:

Isabella (1987) E: Chamrock U: Isabell UE: Isidor Ras: Welsh/arab/NF

Bellami (1988) E:Chamrock U: Bellewue/Bellevie Ras: Welsh/arab

Lapetit (1987) E: Chamrock U: Lady Marque/Lady Marhu Ras: Sv hbl/arab

Elvira (1988) E: Chamrock U: Elmida Ras: Arab/nordsvensk

Beauty (1986) E: Chamrock U:Blondie UE: Isidor Ras: Arab/?

På länkarna nedan kan du läsa lite information om Chamrocks avkommor:

http://www.visselmyra.se/aktuellt.html?ibe=42045

http://www.sahf.se/ARAB_registratur/Stamtavlan/mainsv.asp?Nr=17798&listtyp=Avkomma

Jag har i efterhand förstått att Chamrock var en bra westernhäst, men som du kan se i första länken har hans avkommor även talang inom hoppning :)

Anmäl
2011-12-27 14:14 #2 av: Elsa Johansson

Tack så jätte mycket!

Du förstår jag äger Lapetit och jag ville ha lite info om hennes far.Skrattande

Här är enbild sen i somras

Anmäl
2011-12-31 01:06 #3 av: kristina88

Roligt att se att hon är sig lik, äldre bara ;) Red sällan henne de sista åren för att jag inte vågade hoppa henne då hon hade en tendens att tvärnita precis innan avhoppet :D Underläppen hänger än ser jag ;)

Anmäl
2012-01-01 01:07 #4 av: Elsa Johansson

har märkt den tendensen några gånger i början men nu går degt bra :D hennes läpp hänger ofta så ;)

Anmäl
2012-01-01 22:27 #5 av: kristina88

Jag tror det handlade om att hon blev osäker när tempot var för högt, och om ryttaren då var det med såklart :) Vet att när jag var rädd för att rida då jag var yngre gjorde hon inte så på de låga höjderna iaf, för jag hade ofta henne just för att hon inte vägrade :)

Du har en mysig häst i alla fall och många av mina vänner blev glada över att se en bild på henne :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.