Övrigt

Efterlysning

2011-07-30 12:48 #0 av: Tess-W

Är det någon härifrån som får höras tala om vart min uppfödning Pikat har tagit vägen så får ni jättegärna höra av er till mig, alt. be den nya ägaren att höra av sig om det är möjligt. Såg tidigare att han var till salu och ville köpa tillbaka honom, men tjejen jag sålde till gick upp i rök och annonsen togs bort, så jag vet inte om han äns är såld.

Vi hade muntligt avtal om att hon skulle höra av sig till mig om han blev till salu och jag hade första tjing, och skulle dessutom få reda på vem som skulle bli nästa köpare om jag inte ville/kunde köpa tillbaka.

Pikat

född: 2010

e:Gowlaz u:Plannja

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2011-08-06 22:26 #1 av: cina65

Skall hålla ögonen öppna och lovar berätta om jag ser något.

Du får fortsätta jaga köparen, hade ni detta avtal skriftligt?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2011-08-07 13:28 #2 av: Tess-W

Tack så mycket.

Nej, klantigt nog så skrev vi aldrig avtal, men kom överräns om det muntligt. Annars hade jag anmält henne. Ett muntligt avtal sägs ska gälla lika väl som skriftligt, men hur skall det gå att bevisa då det bara var min man som var med och hörde...? Blir svårt, tror jag tyvär Rynkar på näsan

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2011-08-15 22:15 #3 av: cina65

Nej du muntliga avtal gäller och även om det bara var din man som hörde detta så har du ett vittne ju. Ring polisen och kolla vad som gäller.

Håller tummarna för er.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2011-08-20 20:21 #4 av: Jusse.

Lycka till Obestämd

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.