Westernridning

Nu börjar allvaret.

2011-03-15 22:00 #0 av: cina65

Daimler har sedan inridningen påbörjades i våras utvecklats positivt och nu satsar vi på vidareutbildning och tävlingar i western vilket hen har fallenhet för, hans jogg går inte av för hackor och jag är så stolt över att ha denna klimp i mitt stall och han betyder väldigt mycket för oss alla.
Det har varit några westernryttare och provat han och alla säger att han kan gå långt i denna gren, detta trots han inte är färdigutbildad så jag har fullt hopp att detta kommer bli bra.
Går allt som vi hoppas så kommer han att delta i sportcupen i år och även om han inte får någon rosett så är det en del i hans utveckling samt även träning för han, så vi ser inte detta som en tävling vi måste vinna utan mest en träning för honom.

Bilden är på Daimler med tränare Moreno Söderlund.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2011-03-23 20:13 #1 av: Zommar

lycka til,snygg grabb!!(daimler alltså)

Anmäl
2011-03-23 22:22 #2 av: cina65

Tack. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2011-03-23 22:38 #3 av: Zommar

red western på min arab jag med.

el witesse efter eldorado..

Anmäl
2011-03-24 21:43 #4 av: cina65

Okey, ja det är ju en väldigt allsidig häst Araben, jag fastnade för western för jag tycker om att jobba på lika vilkor, dvs att både ge och ta. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2011-03-24 21:47 #5 av: Zommar

kommer inte ihåg hur jag halkade in på westernridning,men innan dess hoopade jag,sen dressyr en sväng och även tränade för distans eftersom e witesses bror El wodkin är löparab så vet jag ju att de har uthåliga.

Anmäl
2011-04-01 16:14 #6 av: poppysmarsvin

Kul att se/höra att det går framåt Glad!! Våra araber är helt fantastiska hästar - det är bara att konstatera. Man blir bara så lycklig i deras sällskap..!

Lycka till på Bökeberg! Och nog ska du lyckas knipa något litet prassel vid örat Flört!

Kicki W

Anmäl
2011-04-03 22:52 #7 av: cina65

Tack, ja jag hoppas verkligen han skall lyckas få en liten rosett men annars har an gjort sitt bästa i alla fall. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2011-04-28 00:21 #8 av: Juzt a Minute

Hej, jag råkade dyka in på det här och är precis ny medlem. Vad kul med en arab ifokus! Jag har en liten arabfröken, himla trevlig och cool. Köpte henne som ettåring och startade väldigt försiktig upp longering, sadeltämjning och inridning när hon var 2,5 år. Trodde inte att jag skulle klara det själv, men har tillsammans med min westerntränare, som stöttat mig, faktiskt ridit in min lilla arabfröken själv. Började med sidepull då hon hade vargtänder som skulle bort. Går jättefint med neckreining, och har nu ridit med bett ngr gånger. Vi har väl egentligen galoppen kvar, det är lite vingligt då jag inte har hittat den ultimata sadeln ännu. Men vi har ju tiden framför oss och hästen är ljuvlig =). Dock en "prinsessa" som åker på lite smällar då och då, eftersom hon inte tycker att hon behöver flytta sig i onödan. Såg att du tagit Moreno till hjälp, har läst om honom innan. Han skall vara riktigt duktig. Kul!

Är med i en westernklubb - Taure Western Riders, Stockholm

mia

Anmäl
2011-04-29 15:06 #9 av: kaka1234567

Fantastiskt att hörka carina de va kul. han är en riktigt finn och spesiel kille =) fantastiskt kula att höra om detta

Skrattande

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.