Utställning

Showsäsongen 2011

2011-03-10 22:56 #0 av: JenD

Hej allesamman!

Nu är showsäsongen 2011 snart här!!

Berätta om era planer, har ni hästar som ska visas eller ska ni kanske bara besöka och njuta av dom vackra dansande hästarna?

~21 Maj~

D Show Vinslöv, Skåne

~4-5 Juni~

International C Show Turbo Star International Show med ridklasser. Näsbyholm i Strängnäs

~18-19 Juni~

International B Show Norska Internationella showen

~25-26 Juni~

A-Show. Danska Internationella Showen

~2-3 Juli~

B-Intern. BLOMMERÖD- Scandinavium Open Championship i Höör.

~23 Juli~

C-nat. Sverige Pokalen- Bollerup

~30 Juli~

C-Int. FINLANDS Internationella show.

~6 Augusti~

C-Nat. show BODEN.

~5-7 Augusti~

POLSKA Riksutställningen

~20-21 Augusti~

Nationell- Svenska RIKS 2011. Helmer Ridcenter, Strängnäs.

~27-28 Augusti~

Danska Nationella Riks Utställningen

~24-25 September~

AACHEN, Tyskland, Nations Cup.

~5-6 November~

EUROPACHAMPIONATET, Verona, Italien

~9-11 December~

PARIS World Championship

Anmäl
2011-03-12 23:34 #1 av: cina65

Hade varit kul att visa upp Daimler men tyvärr ska han åka bort på vidareutbildning i western denna säsongen och då även tävlas upp lite.
Men jag kommer givetvis stå i publiken och kolla in alla skönheterna.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2011-03-13 22:19 #2 av: mazze

Har tänkt försöka komma iväg till Näsbyholm den 4-5 Juni...

Anmäl
2011-03-14 15:14 #3 av: GranoStall

Jag ska visa tre hästar på Turbo Star utställningen. Beroende på hur det går där får vi se om jag visar några på Riksen.

Anmäl
2011-04-18 08:44 #4 av: JenD

Första showen för mig blir Turbo Star med ett par hästar från jobbet, har faktiskt inte varit på just den showen innan så det ska bli kul och vi har ett par "första show hästar" med oss och det är alltid kul att se hur det går.

Dom enda jag inte ska till i år är nog Finland och Boden, sen är det ett par resor till planerade som inte finns på listan.

Så skönt att äntligen få lite sol och snart show, finns inget roligare. Denna säsongen så ska jag visa själv för första gången också, nervöst och fruktansvärt kul Skrattande

Anmäl
2011-04-18 22:21 #5 av: NSphoto

Roligt värre att ha en tävling här uppe i Norr, tur att man gick hit in och kollade även om man inte har egen/egna hästar (: Så då drar man till Boden och fotar den 6 Aug, någon som söker fotograf?

Anmäl
2011-04-29 15:12 #6 av: kaka1234567

fantastiskt roligt men jobbigt att jag inte kan se är antingen borta eller så är de för långt

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2011-05-15 18:45 #7 av: Lindaaxelsson

Har tänkt och komma till Näsbyholm 4-5 Juni och fota och även planerat lite smått att komma 20-21 Augusti och fota (: Hoppas bara att vädret är bra.

Anmäl
2011-05-16 11:33 #8 av: mazze

Här hålls med tummarna så man kan vara utomhus i år =)

Anmäl
2011-05-16 15:01 #9 av: Lindaaxelsson

Ja det vore roligare och dessutom bättre bilder (:

Anmäl
2011-05-16 17:26 #10 av: mazze

Definitivt bättre bilder =)

Min är iaf anmäld, så nu ska vi bara se till att komma iväg =)

Anmäl
2011-05-17 14:28 #11 av: Lindaaxelsson

Vad roligt (: Vilken färg och namn?

Anmäl
2011-05-18 14:20 #12 av: NothingsOver

Hej!

Jag har precis hittat denna sida, och vilken tur! Jag har nyligen köpt min första "egna" arab, ett (nu) 2-årigt sto. Min tanke är att ta flö på henne, och då vill man ju ha henne bedömd. Jag har aldrig (oavsett ras) satt mig in i hur det är att ställa ut en häst.. Förvånad

Detta, som ni kanske förstår, sätter mig i en position då jag har MYCKET att lära. Jag hade sett proppen till BODEN (Som nu är inställd!!) och undrar till att börja med hur jag ska göra nu? Det är redan 45 mil dit för mig, (närmaste) och längre än så vill jag verkligen inte åka. Finns det andra utställningar man kan delta i, hur hittar man rätt och så vidare?

Tacksam för svar!

/En smått förvirrad!Skäms

Anmäl
2011-05-18 21:03 #13 av: mazze

#11 Brun och hon heter Xzerihwala, startar i partbred klass, sto. Första eller andra klassen på lördagen....

Anmäl
2011-05-21 11:19 #14 av: NSphoto

Nu när 6:e är inställd i Boden (typiskt min otur), någon som vet om den kanske ska vara någon annanstans eller om det inte alls kommer vara någon här uppe i år? (:

Anmäl
2011-05-30 14:24 #15 av: Tess-W

Tanken för mig vara att ta med Gowlaz på Arabhästens Dag, men det krockar med en jobbnatt som jag i dag inte vet om jag kommer kunna byta bort. Så det ser inte ut som om jag kommer kunna åka dit alls, mao. :(

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2011-06-02 17:44 #16 av: busigdemon

Turbo Star
International på Näsbyholm i Strängnäs i helgen! {#emotions_dlg.smile}

Hoppas många kommer dit!
Själv kommer jag att vara där i dagarna tre!
Om ni är där, kom gärna och säg
hej om ni "känner" igen mig! {#emotions_dlg.wink}

Anmäl
2011-06-03 09:29 #17 av: mazze

Idag bärs det iväg och kolla in ridklasserna, i morgon gäller det. Hoppas vi får in lite show hos min lilla flicka =)

Anmäl
2011-06-07 12:32 #18 av: JenD

Jätterolig helg i Strängnäs på Turbo Star International
Såg några namn jag kände igen från forumet men träffade tyvärr ingen.
Fullt ös och vi fick tom några pokaler och rosetter med oss hem :)

Resultaten finns på Turbos hemida som ni hittar här

http://www.turbostarinternational.com/

Anmäl
2011-06-07 12:44 #19 av: JenD

Passar på att skicka ett extra grattis till Naples Arabians med vackra Rohara Exotica Most Classic Head och 3a i sin klass, Naples Belitze 2a i sin klass och Brons Champion(?), Naples Broadway klassvinnare, Naples Princess klassvinnare! Dessutom grattis till enda norska deltagaren Tor Egil med Mt Trainingcenter uppfödde MT Tiger som vann sin klass och blev Brons Champion!
Sist men definitivt inte minst grattis till Kullatorp Arabian Stud till vinsterna med Gold Champion Stallion Elysion och vackra drottningen Calinda Shakla Silver Champion. Båda som dessutom gick ridklasser på fredagen och sen dansade till sig pokaler på lördag och söndag!

Hurra hurra hurra :)

Anmäl
2011-06-07 23:45 #20 av: mazze

JenD: Vilka hästar visade ni?

Jag har bilder men de kommer ut senare när alla är i ordning ;)

Saknar tyvärr bra bilder på min tös, så om någon ha skulle jag bli jätteglad =)

Anmäl
2011-06-08 14:04 #21 av: JenD

Mazze: Vi hade med oss hästarna jag nämnde ovan. MT Tiger, Naples Princess, Naples Broadway, Naples Belitze och Rohara Exotica.

Anmäl
2011-06-09 10:31 #22 av: mazze

Haha, gissa om jag var trött? Läste nog inte ordentligt ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.