Presentationer

Presentationer

2009-06-04 20:32 #0 av: AnneN

I denna tråd tänkte jag att vi som är medlemmar på Bruksaraber iFokus kan skriva en kort eller lång presentation om oss själva.

Det kan ju vara trevligt att veta lite om personerna man diskuterar med i trådarna Glad

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-06-04 20:36 #1 av: AnneN

Jag heter Anne och är medarbetare på Bruksaraber, sajtvärd på Blandrashundar och Filosofi + medarbetare på Support och Frivilligarbetare.

Jag är en djurtokig person som är bosatt med sambo och djur uppe i norr. jag är även något av en "iFokus-nörd" som sambon kallar mig för jag sitter ofta vid iFokus och jag dyker upp lite varstans Skrattande

jag kan inte så värst mycket om araber i dagsläget, men jag hoppas på att få lära mig en hel del framöver genom denna sajt.

Vill ni veta mer så var inte rädda att fråga, jag lovar att inte bitas Oskyldig

/Mvh Anne

Anmäl
2009-06-04 22:00 #2 av: cina65

Jag heter Carina och är sajtvärd på Bruksaraber i Fokus.

Jag är även jag en djurtokig sambo med 3 barn i tonåren. Jag har 3 Hästar varav en arabhingst ett halvblodssto och ett shettissto, jag ska betäcka bägge stona nu så jag hoppas allt går bra och jag har 5 hästar nästa sommar Cool.

Jag har även 4 hundar av blandras belgisk vallhund och schäfer samt 5 katter och 3 ankor som kanske blir fler i sommar då dom har lagt 12 ägg.Glad

Jag är rätt så påläst på araber då detta alltid varit min drömhäst och stora intresse, jag ska svara på era frågor så gott jag kan och hoppas jag kan vara till hjälp.

Bara att fråga på, inga frågor är dumma och alla kan vi lära oss mer.

Välkommen med frågor om ni vill veta mer.

Mvh Carina

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-06-04 22:20 #3 av: Fiona

Jag heter Jenny och är 16, bor ute i buschen. Hmm ja djurtokig kan man väl säga att jag är. Har två hästar, en shettis som jag kör & en arabvalack (dock bara foderhäst) som jag rider men tyvärr inte i dagsläget pga sadeltrubbel. Jag har även två marsvin, en blandis hona & en lakeland hona och är verksam inom utställning med dessa och förhoppningsvis även småskalig avel framöver på rasen lakeland. har även en blandis kanin & en galen bondkatt. Jag går ut nian nu nästa fredag och ska börja på Omvårdnad inne i stan till hösten så får vi se hur det blir.

Förövrigt är jag medarbetare på Galmour.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-06-04 22:34 #4 av: botakt

Jag heter My och jag är medis här på BruksAraber. Är 15 år gammal och galen i djur. Jag har en egen häst, 1 hund, 5 katter. Mamma har en kattuppfödning. Går i åttan och till hösten börjar jag nian. Har diagnosen Panikångest och Ångestattacker.  Vilket hindrar mig i vardagen.  Men min häst  är den som hjälper mig tillbaka. Han är 18 år Rödskimmel. Välldigt eldig i humöret när man rider. Vilket gör honom såå rolig att rida Skrattande

Anmäl
2009-06-04 23:52 #5 av: jen

vad kul med en arab-sajt Skrattande

själv har jag en polsk arab som heter Wambezi 17år som jag rider western med.

Och är på gång att köpa en arabkorsning som heter Cayenne som är 5 år och ska ridas in nu i sommar.

Anmäl
2009-06-05 00:15 #6 av: NataliTM

Halloj!

Mitt namn är Natali (kunde ni aldrig gissa va? Flört) och jag är 21 år gammal/ung.

Har en helegyptisk arabmärr född -91 som är min pärla. Främst en avelsdam men vi har våra äventyr ihop. Mestadels långa mysiga skogspromenader eller ridturer i skog och mark. Glad

Har för övrigt även 2 blandrastikar (en av dem dock inte boende hos mig, utan hos min far) och en katt som är arvegods från min morfar som avled i nov -08.

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

Anmäl
2009-06-05 00:24 #7 av: cina65

Hej på er alla och välkomna hit på Bruksaraber i Fokus. Hoppas ni trivs och tittar in igen.

Mvh Carina/ Sajtvärd på Bruksaraber i Fokus

Mvh Carina

Anmäl
2009-06-05 00:46 #8 av: jen

Jag glömde visst att skriva att jag heter Jennie Skrattande

Anmäl
2009-06-05 16:13 #9 av: PillanN

Då var det visst min tur Glad

Jag heter Pernilla och är medarbetare på Bruksaraber men inte nog med det,är storasyster till Anne och god vän med Carina med.

Jag har sysslat med hästar så länge jag kan minnas och det är inte bara ett intresse utan en livstil. Det jag brinner för är speciellt problemhästar,inridning och hantering. Jag har idag ingen egen Arab,men har betäckt mitt varmblodsto med Daimler och hoppas på en fin avkomma som vill ut på tävlingsbanorna med mig i framtiden.

Sen har vi lilla Shettisen Lilleman som jag dressyrtränar och nyss kört in.

Det var lite om mig/Kram Pernilla

Anmäl
2009-06-05 20:50 #10 av: Caspianowner

Jag heter Cathérine 46 år. Har varit egen arabhästägare sen precis 20 år sedan. Har haft häst sen 6 års åldern. Det börja som det oftast gjorde på den tiden med en shettis. Ett svart sto med klingande namnet Guggi ! som jag körde runt med. Red jag henne så var jag mer på backen än på hennes rygg. Så med henne blev dagarna mest bakom sittandes i vagn. Hon togs bort pga fång som inte ville ge med sig.

Efter henne blev jag Welshägare till en 2 årig valack vid namn Moonlight e. Shalbourn Prince Florin. Men då bodde jag upp i vad man kan säga i alperna, nämligen i Östersund. Efter något år med honom så kom vi att flytta neråt landet igen och han blev kvar där uppe. Men ganska snart dök jag på en halvsyster till honom här i mellansverige, samma far, ett tvåårigt sto, vid namn Napella som kom att finnas i mina ägor fram till sin död. Kom även att skaffa ett halvblod av armemodellen som på den tiden var det vanligast. Tänk er mig Jag på häst 172 cm och med min längd 149 cm. Det var tider det. Men lärde sig rida det gjorde man, konstigt nog med den hästen. Tyvärr lämnade han mig i en olycka. Jag kom inte riktigt att kunna hålla honom tillbaka han var då tänd som en stubin ( han älska nämligen att tävla fält ) Jag hamna på sjukhus, där jag blev kvar 5 veckor. Han avlivades på plats med ett brutet ben. Där sluta även min karriär på fältbanan. Var då mor till en dotter och kom att inse vidden av vad som hade hänt. Min då tuffa läggning i sporten reste sig aldrig mera upp. Men jag följer fältsporten än idag, men ack på avstånd.  

Welshen var kvar i mitt liv, men det hindra mig inte att börja känna att det var nog dax att se sig om efter en liten större ponny, mindre häst att börja rida. Valet kom att falla på en New Forest. Perfekt mellanting mellan liten stor häst. en Valack kat C på 3 år e. Hedlanda Remy. Strax efter Kat C kom ytterligare en New Forest att hitta sig plats in i mitt liv en Kat D. 1 årig svart skönhet e. Gentleman. En herre som lever än idag i mitt liv. 21 år. fyllda i år. 20 år ihop.  mitt i detta andra New Forest köpet kom även min man Arabhingsten, Czarowac in i allt detta. 5 och halv månad gammal så fick han lämna sin mor Norma. Han lever än idag i all ära. I år 20 fyllda. han är mannen i högsta grad i mitt liv. Sen börja det rulla på, jag skulle nu ha en fru till honom. Jag visste bara att det skulle vara ett vitt sto efter Pohaniec. Det blev istället ett barnbarn till Pohaniec. ett tvåårigt Vit sto. också hon lever i våra liv än idag 19 år gammal.

SEn blev det uppehåll med inköp av flera hästar under många år. Det kom en egen uppfödning och så, men det var allt. 

Men året 1998 så kom ett par köp att slås till, det blev först en Korsning Arab / Welsh sto 1 år. e. Etic och strax därpå ett Caspiskt sto på 2 år.  SEn har denna rasen ökats i antalet inköp på något över 20 st. (Några av de är idag sålda)  

Så här nu idag står jag med gubbe, dotter. Caspisk,  Arab, + ett par korsningar med Welsh/ Arab-blod i sig.  samt inte förglömma även våran 21 åriga underbara New Forest valack Förutom hästar har vi även 2 sällskapshundar,  liten och en större.  samt några bra stallkatter, som tar hand om gårdens råttor. 

Ojda, jag glömde visst även fåren. Min man är lantbrukare på hobbynivå. Han driver då även lite med fårproduktion. samt har han ett par travhästar, som numera är bara gårdens gräsklippare. men de går i ett annat kapitel.

Förutom att äga häst/ hästar, så red jag även på ridskolor 2-3 dagar i veckan under 7 års tid, med mina hästar eller på ridskolornas hästar. Min far sa alltid ska det bli ryttare av dig så blir man inte det av att rida 1 häst.

Lämnar med en bild här på min närmaste sängkamrat. En 11 årig herre som följer mig i vått och torrt.  Den andra hunden på gården är husse närmast. Så han är i ett eget kapitel.

Anmäl
2009-06-05 23:57 #11 av: iita

Mitt namn är Erica.

Köpte min första arab i höstas, han var då 2 år och min första unghäst. Håller på med inridning av honom och går kanon bra. Riktigt klok kille=)

Föruton Pascal har jag en dvärgpinscher och 2 katter.

Anmäl
2009-06-07 10:45 #12 av: Dior

Jag heter Therese och blir 29år om ett par veckor. Bor på gård med min man och våra två söner på 4 å 6år. Vi driver ett skogsföretag ihop.

Har pysslat med fullblodsaraber sen 1990 då jag hamnade på ett arabstuteri och hjälpte till på helger och lov. Samma år föddes där hingsten Gowlaz som nu varit i min ägo i 5år.

Två arabston finns här också. 21åriga Leka som är min myspärla och 14åriga Plannja som är en mycket glad och rolig tjej. Skimmlar alla tre. Stona är båda betäckta iår och skall förhoppningsvis få sig varsin bebeis till nästa.

Vi föder även upp shetlandsponnyer. Min mans ridhäst är en 13årig vbl-travare som pensionerades från banan förra året. Vår rara gårdshund är en 2årig leonbergertik. Två vita kaniner och 7 katter finns här också.

Idagsläget blir det western på hobbynivå eller skogsmulleridning, för min del. Älskar att pyssla och utbilda unghästar men har aldrig varit mycket för att tävla i nån ridgren. Gowlaz mamma var första araben jag red in och hon fick mig totalfrälst i rasen. En gång arab, alltid arab!Glad

Anmäl
2009-06-07 12:00 #13 av: J-Parnebo

Hejsan!

Jennifer heter jag, 16 år i höst. Bor i göteborg med min familj och två hundar,tre katter,en papegoja och en lite kanin.
10 minuter från hemmet finns mina två hästar. En welshponny med namn Kanel, 14 år snart. skogsmulleponny är det, har växt ur honom så ska hyra ut honom igen. han var uthyrd men blev inte så bra behandlad där så tog hem honom efter 5 månader ungefär.
eftersom jag växt ur hnom fick jag köpa en större häst, hittade aurora, arab/halvblodskorsning, 6 år. när jag köpte henne var hon bara insutten kan man säga.så jag håller på att utbildar henne. ska försöka hitta en bra tränare som båda trivs med så vi kan utbilda oss vidare tillsammans.
ska troligen gå på ett gymnasium med inriktigt hästhållning, så där kan jag ocksåfå hjälp med aurora.

Medarbetare på hästhoppning.ifokus

Anmäl
2009-06-08 11:48 #14 av: mazze

Jag kallas för Mia och är 29 år. Bor tillsammans med min sambo och våran son, som är 10 år, i ett tvåfamiljshus på landet. Här finns även våran hund (75% bordercollie / 25% Vorsteh), som blir 13 år idag och en katt.  

Vi äger idag två stycken hästar, mor och dotter. Sheerona f 95 är 75% vbl / 25% arab och Xzerihwala f 08 är u. sheerona e. Karnawal ox.

Anmäl
2009-06-08 12:05 #15 av: PillanN

Välkomna till Bruksaraber i fokus.Glad

Hoppas ni ska trivas med sidan och kom gärna med förslag om artiklar som kan vara av intresse,dela med er av egna erfarenheter eller bara kika in.

Mvh/Pillan medarb.bruksaraber ifokus

Anmäl
2009-06-15 16:00 #16 av: SaraDoos

Hej!

Jag heter Sara, 35 år, finns i Skåne. Har inga araber kvar längre, men intresset är minst lika stort som innan och jag har fortfarande kontakt med många arabmänniskor. Man kan säga att jag har 'paus' i araberiet (föder upp shetland nu), kommer säkerligen falla dit igen och bli med arab...

Största intresset har alltid varit de helegyptiska araberna. Första araben flyttade in 1989 och efter det har vi haft 11 araber varav de flesta egna uppfödningar (min mamma står som uppfödare till en del av dem).

Den sista (på bilden 14 år) sålde jag -07 till #6 Skrattande Hon har aldrig tävlat, men är mycket riden, haft 4 föl och är både premierad och utställd.

Anmäl
2009-07-01 19:17 #17 av: Micky

Hejsan! Jag heter Johanna är 16 år och bor i Skåne. Har en arab, en varmblods travare, en welsh mountain och ett engelskt fullblod. Har precis fått fullblodet och ska tyvärr sälja både araben och welshen men längre fram kommer jag antagligen skaffa arab igen. Jag har även två hundar och två illrar. 

Anmäl
2009-07-01 19:23 #18 av: PillanN

Välkommen till bruksaraber Glad och hoppas du ska trivas med sidan.

Anmäl
2009-07-14 00:25 #19 av: borys

Hej!

Jag heter Carina är 51 år och bor tillsammans med man o barn på en gård utanför Lövestad. Vi har ett 50-tal amkor och tre arabston ,arabhingsten Borys som är avelsgodkänd och ett par unghästar e. ovanstående (valacker är till salu).

Har fött upp hästar sedan 1973 då jag fick mitt första föl, på den tiden var det bara halvblod som gällde för mig hade mellan tre o sex ston i aveln fram till 1991. Året därpå blev jag ägare till två arabston tre o fyra år, helt underbara och otroligt snälla.De finns fortfarande här hos oss.

Här finns också några busiga shettisar ,kelsjuka russ och fyra hundar.

Anmäl
2009-07-14 00:38 #20 av: PillanN

Välkommen till bruksaraber Glad

Har sett bilder på dina underbara hästar som Cina visat....och du hade några till salu Oskyldig

Anmäl
2009-07-31 17:29 #24 av: AnneN

Kommentar #22 & 23 är borttagna av mig i egenskap av medarbetare. Personliga konflikter får ni sköta via PM och aldrig öppet på forumet!

/Anne, medarbetare på Bruksaraber

/Mvh Anne

Anmäl
2009-07-31 17:31 #25 av: kaka1234567

#24.Tack

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-09-06 01:55 #26 av: Neywaz

Hej!

Camilla heter jag! Är stockholmsbo, fast på egen gård och har sex araber varav en är utlånad i dagsläget. De som är hemma är tre tvååringar, en treåring och en fyraåring. Jag tränar tvåårshingstarna inför treårstestet i vår, sedan tänkte jag testa samtliga på galoppen innan de inriktas på det de passar för.

Tidigare har jag tävlat upp till 160 km i distansen och i lätta klasser i hoppning, dressyr och fälttävlan. Mitt mål är att göra duktiga tävlingshästar av de jag har hemma nu, låna ut dem till satsande ryttare när de har gjort sin grund (eftersom jag tycker själva upptränadet av unghästar är roligast) alt tävla själv och sedan efter några år stoppa in dem i avel under förutsättning att de är bra både exteriört och på tävlingsbanan.

Detta var mitt andra inlägg på bruksarab i fokus, det blir nog fler fast man mest häckar på Bukefalos, där jag också går under prefixet Neywaz :)

Anmäl
2009-09-06 02:00 #27 av: cina65

# Välkommen hit. Glad Hoppas du skall trivas här.

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-06 02:15 #28 av: kaka1234567

#26.välkommen. Glad

Mvh kaka

Anmäl
2009-09-06 22:19 #29 av: Neywaz

27 & 28 tack tack! =)

Anmäl
2009-09-14 12:07 #30 av: [Jessica90]

Jag heter Jessica. Min häst heter Flash, är en korsning av arab och hanoveranare. Han är 10år, jag har haft honom sen oktober 2008. Inte så länge än. Men vi har ahft massa skoj tillsammans :) Tävlat i hoppning och dressyr, Jag är hopprdädd egentligen men på Flash har jag hoppat 130cm. Men på andra hästar vågar jag knappt hoppa 70cm.

Jag bor i enköping, mitt i stan så Flash är inakorderad i ett stall utanför stan.

Anmäl
2009-09-14 19:42 #31 av: kaka1234567

#30.välkommen. Glad

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-14 23:08 #32 av: Arwfen

Hej! Jag heter Carina (34 år) och har tikk min glädje tre underbara arabflickor stående ute i stallet. Det är min underbart kloka Sarabi f.96 (Wiking - Skanska), min underbart vackra kelgris Bint Jamila f.86 (Ibn Zareefa - Shahika) och så det senaste tillskottet inlånade Atlantica f.88 (Atlas - Prusznega). Tre kelgrisar som inte drar sig för kapplöpningar i hagen eller pussa barnkinder med leriga mular:) Har hållit på med araber sedan jag var 15 men det var först för sex år sedan jag fick möjlighet att köpa min första egna arab, Marjeela (Eryk - Markrezia) en häst som för alltid kommer att ha en särskild plats i mitt hjärta. Men just nu är det de tre vinterlurviga damerna som står o tuggar sitt natthö som gör mig aldeles stjärnögd:)

Anmäl
2009-11-14 23:23 #33 av: kaka1234567

Men vad kul en till Carina Flört

VälkommenSkrattande

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-14 23:59 #34 av: Dior

#32 Välkommen! Hoppas du skall trivas, CarinaGlad

Anmäl
2009-12-28 14:22 #35 av: JenD

Då är det dags att jag presenterar mig tycker jag! Jag heter Jennifer och är 24 år gammal. Jag har varit inne och läst en del innan men kommer säkert bli mer nu då jag ska flytta till gård som visar, föder upp och förmedlar araber. Kommer pilla en del i stallet då det är min hyra för mig och häst så nu blir det araber heltid :)

Araben har alltid varit en favoritras och det ska bli skönt att ha dom utanför fönstret!

I övrigt har jag en welshponny av cobtyp född 08. Världens mysigaste busunge. Har även en liten chihuahua som kallas Dewey.

Anmäl
2009-12-28 14:36 #36 av: kaka1234567

Välkommen =)

Mvh kaka

Anmäl
2009-12-28 14:37 #37 av: Dior

Välkommen!

Anmäl
2009-12-28 14:39 #38 av: JenD

#36 #37 Tackar!! :)

Anmäl
2009-12-28 16:49 #39 av: Fiona

#35 Välkommen, låter underbart att få vistas med så mycket araber!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-12-29 20:28 #40 av: MNarabian

Då kan väll jag presentera mig Glad

Jag heter Madde Nord jag är 17 men om 5 dagar 18. Jag har 2 arabhästar och en shettis. Min araber är ston och det är mor och dotter. Dottern är efter arabhingsten Smasc som vi också har haft innan han avled. Shettisen och "arabdottern" är unghästar. Araben är 2,5 och shettisen är 3.

Jag ska skilda föräldrar så mina hästar är hos mamma och så har vi 2 hundar här, en dvärg och en mellan Schnauzer.

Är också hunduppfödare på mellan och mormor på dvärg.

Hemma hos pappa är det 2 hundar och 2 katter.

Har varit gris och hönsbonde för några år sen tillbaka Skrattande

Anmäl
2009-12-29 20:30 #41 av: MNarabian

jag har skilda föräldrar ska det stå Tungan ute skrev lite för fort.

Anmäl
2010-05-11 01:04 #42 av: Liiniz

Mitt namn är Lina och jag är 19 år gammalGlad Egen häst har jag tyvärr inte och håller inte på så mkt med hästar för tillfället (sista terminen i gymnasiet så det tar all tid =P ). Hästsporten som jag är mest inriktad på är galoppen och har varit det sen jag var 11 år men har ridit lite annat ocksåGlad Jag bor med min far i Malmö och har två hundar, en rottis på 8 månader som heter Cello och en JRT på 11 år som heter SkorpanGlad

Kram Lina

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Anmäl
2010-05-11 01:39 #43 av: kaka1234567

Välkommen =)

Mvh kaka

Anmäl
2010-05-11 01:39 #44 av: cina65

Varmt välkommen hit. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2010-05-11 08:56 #45 av: Tess-W

Välkommen!Glad

Mvh/Therese

medarbetare på arabiskafullblod.ifokus

Anmäl
2010-05-11 14:24 #46 av: Liiniz

Jag tackar så mkt! Skrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Anmäl
2010-05-18 16:38 #47 av: poppysmarsvin

Kicki heter jag och är 45. Jag och min familj (man och fem söner) bor ute på landet med både hästar, katter, marsvin och hund. Jag har tidigare varit uppfödare av långhårig collie (kennel Westline), men det är sedan måååånga år nerlagt projekt. Numera föder jag i stället upp marsvin - en långhårig ras som heter lunkarya.

Arabiska fullblod har i hela mitt liv varit drömhästen framför alla andra. Jag gick på ridskola från det att jag var 7 år och under många år, men kunde aldrig skaffa egen häst pga min fars mycket svåra hästallergi. När jag så hade möjlighet att själv skaffa häst så var det självklart att det skulle bli en arab! Ett val jag aldrig någonsinn har ångrat.

Tre av mina söner har följt i mina hästgalna fotspår, och som killar är var det lite "allt eller inget". Det har inneburit att fruktansvärt många helger har gått åt till att åka på alla möjliga (och omöjliga..) ponnytävlingar både i hoppning och dressyr. Det har varit otroligt roligt också - och ett fantastiskt sätt att få umgås med sina grabbar lite mer "på tu man hand".

Numera har vi fyra hästar; två arabflickor (mor och dotter) samt en welshponny (egen uppfödning) och en svensk ridponny. Jag har tävlat en hel del själv också på mitt arabsto - och då främst i dressyr. Men jag har faktiskt varit ute på en och annan hopptävling också ;-)... Men jag njuter något vansinnigt av att vara ute på skogsturer på min kära häst, och riktigt "bingo" blir det om någon av grabbarna följer med - vilket händer ofta faktiskt :-)!!

Jag sitter med i styrelsen i AHIS, och vårt stora event i sommar blir Arab EM.... Väldigt roligt - och väldigt spännande/nervöst...!

Anmäl
2010-05-18 17:16 #48 av: Diizkmedel

Jag heter Jessica och är 16 år. På tisdagar rider jag i en dressyr grupp och så söker jag en ny mnedryttar häst/ponny som jag kan rida på på torsdagar, och så hjälper jag till emd en haflinger, rider in en shettis och så hjälper jag till med 9:o islänningar, fast dem rider jag bara ibland :P Jag har ridit så länge jag kan minnas, men första gången jag satt på en häst var jag ca 3 månader, och när jag började ridskolan var jag ca 3 år :P

Ett annat stort intresse är fotografering, hällst hästar. Men natur och macro i natur är går lika bra det oxå =) Då använder jag mig av en Canon EOS 1000D, 18-55mm objektiv, 55-250mm objektiv, silikon solskydd samt ett UV-filter =)

Anmäl
2010-05-27 11:07 #49 av: aliah

Annelie heter jag och kommer från Finland. Jag är 20 år och helt arabfrälst. Har 2 egna araber. Ett sto född 1995 som är 50 % egyptisk, henne har jag haft i 3 år och det är tack vare henne som jag fått upp ögonen för araber. Jag har också nyligen köpt en  2-åring efter Etman.

Jag jobbar inom vården och trivs med att vara ute i naturen tillsammans med min cockerspaniel Mira. Vi bor i en liten by på Finlands västkust. Vi har inget eget stall på gården så mina hästar är inackoderade en bit härifrån.

Min stora dröm är att så småningom börja föda upp arabiskafullblod :)

Anmäl
2010-05-27 12:59 #50 av: Tess-W

Välkomna, alla nya! Hoppas ni skall trivas här Glad

Mvh/Therese

Anmäl
2010-06-16 00:25 #51 av: [Tovab]
28292-134330859913062-100000084466855-357303-46182.

Jag heter Tova och har än så länge ingen häst. Men kommer förhoppningsvis skaffa ett 3 årigt arabsto om allt går bra :) Jag fyller 14 i augusti.

Jag har en katt som heter Elvis. Sen har jag 7 guldhamstrar. Varav 3 ska flytta (ungar)

Gnutta- svart skp/vit, rex satin KH

Malawi- silversvart, rex KH

Panoma- silver skp, satin KH

Kribati- choklad bandad, rex satin KH

Jag på bilden :) Kolla hellre på bilden genom att klicka på den där tjovsemojset som gör dne stor i vanliga fall, den såg så konstig ut här ;)

Anmäl
2010-06-16 01:12 #52 av: cina65

#51 Du är välkommen i gänget. Hoppas du skall trivas här. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2010-06-16 09:16 #53 av: [Tovab]

#52 Tack, det kommer jag nog göra Flört

Anmäl
2010-10-12 18:09 #54 av: [nataschaj]

Hej!.

Jag heter Natascha och är 22 år bast bosatt i Göteborg med alla mina djur, 3 hundar 1 katt och 3 kaniner, dock åker ena hunden snart.

Mitt häst intresse har alltid funnits och kommer alltid vara kvar, första gången jag red va jag 13 tror jag fram tills 08 och sen dess är jag er ridit. Tog studenten 08 Strömma skolan.

Araber har jag alltid gillat och vill i framtiden köpa mig en arab. Men när de blir vet jag inte, jag skulle gärna vilja börja rida igen, men de e  attans dyrt när man e arbetslös (just nu).

Jag tror de va sommaren 05-06 som jag min lilla syrra och foster mamma åkte ned till skurup (malmö) på ridläger i 2v och de va jätte kul! och va verkligen duktig och kunnig, hon har galopp hästar och föder upp (araber), och nu har hon även häst gymnasium vilket jag tycker är skit kul då hon är så enormt duktig!. De va från henne mitt verkliga intresse vaknade till liv.

Mina drömmar är att äga 2 araber och ha kennel av schäfer (främst) och enstakade amstaffs och bo på landet. Ett mål jag ska göra som verklighet.

Finns på massa andra sidor av ifokus med, Må gott!

Ha en underbar dag!

BLOGG schaferlivet.blogg.se Handlar om min schäfer, och allt runt om kring.

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus!

Anmäl
2010-10-12 18:59 #55 av: [trollduva]

Hej

jag hetter Anna,är 22 år och bor utanför höör i skåne,efter att ha sålt min tre åring och pensionerat mitt halvblods sto har jag nu blivigt medryttare på en av mina elevers shagya-arab(tror jag stavade det rätt)araber är helt nytt för mig och det ska bli spännade att lära känna dessa hästarGlad

(längre presentation finns under mitt nick)

Anmäl
2010-10-12 22:15 #56 av: kaka1234567

Välkommna

Mvh kaka

Anmäl
2010-10-13 15:46 #57 av: JenD

Välkomna hit! Hoppas ni kommer ni kommer trivas!

Anmäl
2010-10-13 19:02 #58 av: Tess-W

Välkomna! :)

Mvh/Therese

Anmäl
2010-10-13 19:36 #59 av: [trollduva]

tackarGlad

Anmäl
2010-10-14 01:32 #60 av: cina65

Ni är varmt välkommna hit. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2011-12-11 18:03 #61 av: Foxtrot

Hej! Mitt namn är Jessicka och är 21 år (på söndag den 18e om man ska vara exakt). Jag har nyligen fått en fodervärdshäst. Ett arabsto på 8 år. Hon heter Fahimah och är världens snällaste. Inte alls "arabig", alltså skvättig som vissa kan vara. Hon är vääldigt modig även om hon tycker saker är läskiga så tar nyfikenheten övertaget! 

Hon är inriden men inte alls utbildad. Så nu är igångsättningen påbörjad. Hon tar allt med en positiv attityd. 

Jag klickertränar henne också. Jag har lärt henne två tricks, lyfta benen och "le" (alltså flema) på kommando, än så länge ^^

Det var lite om henne, mer info om mig finns på min sida. Orkar inte skriva en hel novell! Haha

Anmäl
2011-12-12 16:02 #62 av: kaka1234567

välkommen =)

Mvh kaka

Anmäl
2011-12-12 21:28 #63 av: Foxtrot

Tackar! :)

Anmäl
2012-01-04 03:15 #64 av: Niila

Presentation!

Jag har tre katter som är mina älsklingar på jorden. Har tre hundar m.m.

Jag har asperger och funger annorlunda men ändå har lätt med att göra enlig andra. Har Funktionshinder/handikapp/funktionnedsättningar,lindrig utveckling störning m.m. Tillhör LSS-lagen tur nog det. , som gör att jag har ständig lider av detta. har svårt att tar kontakt med andra människor m.m.Har inga vänner alls på mitt handikapp. .

Mina andra stora intressen är att fota och laga god mat. Jag är impulsiv lika väl som jag kan vara välplanerad in i minsta detalj. Jag gillar tystnaden men väldigt hög musik när jag kör bil. Gillar att upptäcka saker, men inte ensam utan i sällskap med någon. tycker det är tråkigt att dela minnen med mig själv. Följer gärna med på en impulsiv piknik eller fisketur eller varför inte en tur med bilen till något fint fik någonstans i vårt fina land. Jag är dålig på att ta kontakt, men duktig på att skriva mail. Jag dricker måttligt med alkohol och röker inte alls och föredrar att umgås med människor som är måttligt med sitt drickande.

Jag har varit med om en del i mitt liv, och har jättemycket som jag gärna delar med mig av.

Förutom det så är jag djupt kristen och har en väldigt stark tro, men det hindrar inte mig från att ibland svära som en.  Jag är väldigt blyg i reella sammanhang, men det betyder inte att jag kan säga vad jag känner och tycker. Jag har ett behov av att säga vad jag känner, annars vet du ju inte vad jag tänker och funderar på, eller ens vad jag känner. Jag säljer även Mary Kay prokturer till ett rimligt pris..

Psalm 139: 2-5 Om jag står eller sitter vet du det, fast du är långt borta vet du vad jag tänker. Om jag går eller ligger ser du det, du är förtrogen med allt jag gör. Innan ordet är på min tunga vet du, Herre, allt jag vill säga. Du omger mig på alla sidor, jag är helt i din hand

Rom 8.26-27 Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill.

"Slösa inte din tid på mig om du inte vill tillbringa den med mig! "Att vinna en vän tar flera år - men att mista en tar inte ens en minut""Tystnad från en vän skapar ovänskap""Livet är för kort för att slarvas bort. Älska de människor som behandlar dig väl. Välj bort de som inte gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker.""Jag är värd en vän som vill slösa sin tid på mig"

För hur det än är så har man ändan bak och man försöker i alla relationer visa sig från den bra och snygga sidan. Visa mig din dåliga och fula sida, så får vi se vad du går för först! Man sticker inte bara för att det blir lite tufft, man hanterar det!

* Om någon tycker att du är dum i huvudet, så kan du trösta dig med att ALLA är dumma i huvudet på sitt sätt *

Anmäl
2013-01-25 12:59 #65 av: fearless

Hejhej!

Mitt namn är Nina,23 år och bor i Kkrona med Sambo, barn, 1 hund, ett gäng höns, 2 katter och 4 hästar!

Jag är utbildad undersköterska men för tillfället mammaledig.

Mina intressen? Allt! skapande, djur&natur, bilar, lärande, hästar(såklart)... ja massor!

Jag har för tillfället ett arabsto, polsk import, som heter Neksja, men kallas för Ninja. Hon är runt 153 i manken och världens underbaraste. Snäll mot allt o alla, vart mobbad som tusan bland de andra hästarna så hon är väldigt försiktigt(men inte på ett dåligt sätt, utan "ursäktar" sig nästan att hon finns)... Kan hanteras o ridas utav vem som helst. inte tittig, inte sprallig, inte nervös... väldigt lugn och stadig.

Är till salu eftersom jag har för mycket hästar och för lite tid nu mer.. så vi får se hur länge jag blir kvar på forumet..

Slänger in en bild på min pärla också!

Anmäl
2013-08-25 01:10 #66 av: Kattan1974

Hejsan Katarina här ny på forumet. Vi har en arab på 20 år o har precis köpt en shettis dam till dottern en lite äldre läromästare för henne i ridning och för mig i körning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.