Utrustning

Vilken utrustning har du?

2009-06-04 21:13 #0 av: AnneN

Vilken utrustning har du till din häst?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-06-04 21:35 #1 av: botakt

Oj, 2 sadlar, 10 täcken, 5 grimmor, 1 träns, måånga borstar, 3 olika benlindor, ett sett med benskydd, longerlina, repgrimma, 2 schabrak.

Ja det var väl allt Skrattande plus stallapotek

Anmäl
2009-06-04 22:25 #2 av: Fiona

3 träns tror jag, ett 11tal täcken, longergjord, en hög med borstar, en hel ryggsäck med linder, strykkappor & senskydd, martingal någon stans och ja de va väl de jag kom på nu + en hög schabrak.

Jag fick med en himla massa grejer nu när jag lånar honom Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-06-05 00:31 #3 av: NataliTM

Jag, som inte rider vare sig hårt eller ofta, har 3 sadlar Skäms och 2 träns. X antal sadelgjordar (jag tror bestämt min häst jojo-bantar eller något Förvånad) och minst lika många schabrak + någon vojlock också, tror jag. Sen har jag 2 täcken - som ligger hos min svärmor eller något,  tror jag. Har inte sett dem på ett tag. Det är ett regntäcke och ett stalltäcke iaf. Borstar osv - inte fler än jag behöver. Tror även jag har något par strykkappor, men det är inte heller något som används.

Det var nog allt. Glad

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

Anmäl
2009-06-09 12:54 #4 av: tessa

Antagligen mer onödiga än nödvändiga prylar men sadeln, en fitform bomlös är guld till min runde, manklösa arabkille =)

Anmäl
2009-06-09 17:10 #5 av: J-Parnebo

tre sadlar,  7 träns,ca 10 schabrak, 4 vojlockar, 6 par benskydd, massa borstar,stallapotek, extra tyglar, 3 sadelgjordar, ca 10 täcken, 3 packet med fyra benlindor i, ca 7grimmor,longerlina och säkert mera saker som jag inte kommer ihåg :P

men detta är till min häst och min ponny tillsammans :p

Medarbetare på hästhoppning.ifokus

Anmäl
2009-06-10 13:28 #6 av: cina65

Ojdå jag har tre sadlar,20 tal grimmor, säkert 50 grimmskaft, ett tiotal täcken, fyra träns,9 selar samt diverser borstar o dyl.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-06-10 14:11 #7 av: mazze

Jag har en hel del och kan inte riktigt räkna upp det. Men har iaf en westernsadel och en dressyrsadel, 2 westernträns, sidepull, ett gäng engelska träns, många täcken av olika slag samt en hel hög med övriga grejor.

Anmäl
2009-06-10 16:03 #8 av: AnneN

#7 vad är sidepull för något?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-06-10 16:11 #9 av: PillanN

Jag har en allround sadel,loksele,grimmor,några träns,2 täcken till varmblodet.

Vagn och sele,2 träns,ett antal grimmor till Shettisen.

Såklart tillkommer en del borstar och grimskaft + lite smått o gott

Anmäl
2009-06-10 21:04 #10 av: Rexona

4 sadlar, 13 grimmor, 6 träns, rockards, 2 selar mm

Anmäl
2009-06-10 22:57 #11 av: GranoStall

#8 Ett sidepull är är ett bettlöst träns.

Jag har två arabhästar jag rider och till dem har jag en westernsadel, tre engelska och en manskapssadel. Ett antal vanliga träns, ett sidepull och ett hackamore, olika typer av bett, massor med grimmor, grimskaft, täcken, borstar benlindor mm. Då vi även har en del russ så delar även dem mycket av utrustningen.

Anmäl
2009-06-11 14:33 #12 av: PillanN

Jiiiisus,vad speciellt täcken alla verkar ha! Jag känner mig lite i underläge i antal saker,ha ha ha.....men jag har det jag behöver iallafallGlad

Anmäl
2009-07-12 12:30 #13 av: Elshira

Här hemma har vi ett helt rum fyllt med 2 väggar träns, en vägg sadlr (10 st) en hel drös med täcken i alla de storlekar och vaianter, 20 tal benlindor/skydd osv... xD

Men då e de ju itne bara till en häst heller... :P

Anmäl
2009-07-15 19:39 #14 av: Assarina

Ja,jösses, när man kollar vad man verkligen har är det massor!

Vårt stall brann ner totalt för tre år sedan nu. När jag räknade ihop mina saker i nyprisvärde blev det över 130 tkr! Otroligt. Nu var det utrustning till fyra hästar och tre ryttare i och för sig, men mycket är det!

Vad jag inte tänkt på innan det brann var att försäkringen inte täcker så mycket vid sk bortaförsäkring! så det jag fick från försäkringen blev bara 30tkr! Jaha, hur ända in i lyckas man köpa ny utrustning till alla på detta? Även begagnade sadlar kostar en det, för att inte tala om stallredskap!

Idag har jag bara en häst. Till henne har jag trots det två sadlar, två träns, borstar, apotekkorg, 6-7 schabrak, 4-5 grimmor, 3 grimskaft, ett vintertäcke, ett regn och ett fleece täcke, jo, just det ett mellantäcke också Glad. Sen är det givetvis longerjord och linor två stycken och en del smått och gott! Otroligt vad man kan samla på sig på bara tre år och då fick givetvis de andra hästarna lika mycket. Undrar hur man hittar alla tillgångarna till det! För de små trollen kostar ju inte lite bara av att finnas hos oss! Skrattande Men de är verkligen värda allt!

Anmäl
2009-08-04 12:45 #15 av: kaka1234567

Jag har just nu ingen häst.

De jag har nu är 2 täcken ett vinter i stall och svät täcke.

5 grimmer.Masor av borstat .Och ite till men orkar inte ta upp de nu.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-01 13:47 #16 av: Zofie.old

Jag har 2 sadlar (en dressyr, en allround), 6 träns varav ett bettlöst. Sen har jag nog ett 20 tal schabrak, longeringsgjord m. tillbehör (inspänning, lina mm), 15 grimmor kanske, 20 täcken ungefär, transportskydd, 4 par benskydd, ett x antal lindor som jag inte ens vill räkna, en mattes fårskinnspad, massa borstar, stallapotek och sånt ! Sen får vi inte glömma mina 6 blingblingpannband heller...

Och ja, jag är lite utrustningsfixeradOskyldig

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.