Premiering

Ska din häst premieras?

2009-06-04 21:08 #0 av: AnneN

Rubriken säger väl allt...

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-06-07 19:45 #1 av: supernova

Ja, båda mina damer ska premieras som 3 åringar.

Anmäl
2009-06-07 21:29 #2 av: AnneN

#1 Vad roligt Glad Hur gamla är de nu?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-06-07 21:32 #3 av: supernova

Den ena är 2 år och den andra är 1 år.

Anmäl
2009-06-08 14:25 #4 av: GranoStall

Mitt sto ska preimeras när hon har åldern inne. Innan dess kommer vi åka på premiering med henne som både 1 och 2 åring. Hon fölmönstrades med 38 p.

Anmäl
2009-06-15 15:34 #5 av: SaraDoos

Har inga araber kvar, men hade ett sto som jag visade både på 3 års premiering och sedan med föl vid sidan för att bli B-premierad. Hon var den enda araben vid båda tillfällena... lite trist. Premiering är ju väldigt stort inom många andra raser. Innan fick de premierade araberna ett tillägg på regnr, mitt sto hade 435/91-97. -97 innebär att hon B-premierades 1997. Vet inte om det är så fortfarande, men i vilket fall är det lätt att se vilka som visats fram på premiering...

Kan också nämna att samma sto är visad ett flertal gånger på utställning också, det ena behöver inte utesluta det andra. 

Lycka till ni som ska iväg i sommar! Skrattande

Anmäl
2013-07-11 11:35 #6 av: tomacs

Denna tråd är ju gammal men jag skriver ändå:) mitt sto blir tre näst år och jag kommer då premiera henne i Halland. Vi visar newforest varje år men har tyvärr aldrig tidigare sett en arab premieras. Kanske min blir ensam men jag tycker det är väldigt viktigt och en bra merit att avels bedöma dem.

Som ni skrivit innan är det väldigt stort intresse och deltagande av andra raser och jag hoppas att även arabist uppfödarna kan få upp intresset för premieringarna.

//sandra

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.