Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Annonser Bilder & Filmer Partbred Dressyr Hoppning Westernridning Distans Galopp Premiering Utställning Körning Inridning Utrustning Foder Vård & Skötsel Sjukdomar & Hälsa Försäkringar Stall, Hagar & Transporter Avel Avelshingstar Avelsston Föl Stuterier & Uppfödare Hästen & lagen Varning Böcker & Filmer Minneslund Presentationer Övrigt Bildtråd OT - Off Topic Om sajten & Ifokus Grooming
Övrigt

Arabstoet Zafica Prize fr Norge

2009-07-09 21:52 #0 av: Caspianowner

Är det någon här som har någon släkting till det här Stoet, ZAFICA PRIZE   Född i Norge.

e. Nobel Prize SE

ee. Glaz SE

eee. Bomarc

eeu. Galaxcja 

u. Zazala SE

ue. Zareef DE

Hon kom idag från Norge i hällande regnet Sverige.

Anmäl
2009-07-10 02:04 #1 av: cina65

Nej tyvärr, hon var väldigt fin, är det ett sto du köpt ?Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-07-10 08:14 #2 av: Caspianowner

# 1 Nä jag har inte köpt henne. Hon ägs av norrmannen till höger på bild.  Hans ögonsten.  

Vilket kan förstås nu efter några timmar med henne. Varför jag nu blr lite själv intresserad i att få lära känna hennes släktingar.

Hon är klart ridhästmodellen och har det fina lugna i sig. Stressar inte upp sig för småting. Har trevlig inställning till andra hästar hon inte känner.  Vad jag hunnit se fram tills nu. Det är egenskaper hos en arab jag söker mig till.

Jag blir alltså då intresserad i att få veta mer omkring hennes släktingar.

Hade ett sto förra året som var vad man brukar kalla för Arab. Ett sto med flotta utställningsresultat, men ett sto jag aldrig själv skulle kunna tänka mig att köpa eller vilja avla vidare med. Hennes övriga släktingar har påvisade samma egenskaper, så hon var helt klart utesluten för mitt framida intresse av de blodslinjerna.

Nu med det här stoet så vakna intresset till. Jag vill veta om hon bara är en av de udda i stammen att ha det här fina trygga sidan av sig själv. 

Ska rida henne bara vädret tillåter det. Visar hon sig nu vara lika fin i sin sida av sig själv att rida som hon visat i det övriga så är det hennes blodslinje jag ska lägga på listan som framtida investering..

Anmäl
2009-07-10 09:41 #3 av: Dior

Hon är släkt med min Gowlaz FA 131/93. Han är utställd med 89 poäng, vann Norska RIKSen 1994 (har jag för mig året var) godkänd för Norsk Sportponnyavel och har ett helt underbart psyke som han nedärver. Högsta poäng på ben och trav vid flera utställningar. Han är e: Glaz, u:Gowa (Nimbusz-Galowa) Älskar att bli riden och få vara med.

ExZeea, som Gowlaz är och skall betäcka i år är e:Zareef, u:ExHina  (Caribbean-ExHika) Hon är inte visad något pga ägarens ointresse, men detta sto skötte jag om som 9åring då hon var föl till 3år då hon såldes. Underbart lugnt temprament, ca 150-152cm hög (Trots att mamman inte var mer än 144) Fick ett föl e: Wiking 1995 som exporterats till Norge, Enwya, utställd med bra poäng, minns inte exakt, men runt 85. Ca 155 hög. Också trevligt temprament.

Hoppas du kan lägga in fler bilder på stoet. Är jättenyfiken. Lycka till med henne!

Anmäl
2009-07-10 13:51 #4 av: cina65

#2 Låter kul, hoppas det blir en trevlig ridtur och det ska bli skoj att höra om hennes ridbarhet. Hoppas du uppdaterar oss och sätter in lite fler bilder på henne. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2009-07-10 19:56 #5 av: Caspianowner

Det här med vädrets makter är bara för mycke.

Jag har verkligen försökt att få till en bild på detta sto. Men vem vill se ut som en fotomodell under allt detta hällande regn.

Vad jag inte vet om den här hästen, är om hon är visad förr i tid. Vad jag vet iallafall är att ägaren till henne idag iallafall inte har visat henne. Han har henne som många har häst för, alltså för sitt höga nöjes skull.

Jag väntar nu bara på vädrets snällare sida av sitt, så ska jag komma mig upp på henne.

Tills vidare får den här bilden inneifrån stallet ( bild strax efter installning när hon kom) visa lite av hennes huvud.

Hästen hon hälsar på intill är en liten Caspisk hingst.

Anmäl
2009-07-11 01:51 #6 av: cina65

#5 Hon ser verkligen tjusig ut Glad

Jag håller tummarna för bättre väder så du kan rida henne snart.

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.