OT - Off Topic

Godkväll.

2009-08-19 02:26 #0 av: cina65

Istället för godmorgontråd lägger jag in en godkvälltråd där vi kan prata om allt som har hänt under dagen, sen är jag väl inte direkt morgonpigg heller utan går väl mest som en zombie och matar djuren på morgonen, men efter ett par timmar med kaffekoppen i handen sittande ute hos hästarna så är jag riktigt pigg.

Jag kan sitta och studera mina djur hur länge som helst och bara njuta av friden, man får njuta så länge det varar ty det dröjer inte länge innan gubben och barnen kommer trippande och vill ha frukost och sen är friden slut. Glad

Idag började min dag helt underbart, jag satt som vanligt ute hos hästarna en stund och njöt av kaffet, när telefonen ringer, det är min dotter som skall flytta till internat imorgon och hon är helt uppjagad över allt som skall göras och packas innan hon skall åka, jaja vi blev klara ochjag var helt slut.

Vad händer väl då? Jo gubben kommer hem från jobbet glad som en lärka och rycker upp mej och sonen ur stolarna och säger att nu ska vi bala halmen.Skrikandes

jaha bara att resa sej och köra igång, vi kom in kl 22.30 och var helt slut alla 3, så nu har vi äntligen varvat ner och kan väl snart sova. Men jag lovade mej en sak och det är aldrig mer börja bala kl 7 på kvällen för då kommer man inte i sängen innan tuppen har gått upp.Skrattande Men jag är lika glad för det men gldast blev nog hästarna för dom fick en massa gott i hagen, har aldrig sett någon häst bli så glad för lite halm som min hingst blev, han stoppade ner hela huvudet under halmen och skakade på huvudet så det yrde halm omkring han, sen dök han upp med munnen full och jag lovar, det såg ut som om han skrattade med hela kroppen.

Jisses! Varför har man aldrig kameran framme vid dessa tillfällen?

Nej nu skall jag sova så önskar er alla en Godnatt. Cool

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-08-22 13:08 #1 av: kaka1234567

Jag kan bäräta vad jag gjorde onsdagen.

Ja vakna de upp åt frukost och börja genast putsa på mina grejor. Sedan var klockan 13:30 då åkte jag till stallet Tangos utrustning hade putsats en dag inan.Så de var klart.Jag börja borsta på Tango fr 14:00-16:30 han glänste och såg vacker ut =)Jag skulle då gå och kolla vem jag fick då såg jag mitt och Tangos namn gises vad glad jag blev.

Kl.16:30 börja jag gör i ordning Tango hanns utrustning glänste.Jag sate på ett nacke ludd i fårskinn eftersom hans nosgrimma var för stor och de stället bakom öronen är extremt känsligt.Jag tog acenremen på de första hålet eftersom jag tycker hästen ska få gapa om den har ont(enligt mig).Så rider vi iväg denna väcka travar vi också.(vi säter igång våra hästar första v med skritt andra med trav och skritt  mm)Jag red på lösa tyglar i alla gångarter(skritt och trav)de tyckte han va mysigt ock tog lite stöd i tygeln och back delen flög men inte gick han i dressyr form han hade en lång och vilande hals jag vet inte va de va men de verkade han tycka om. För han gick och pekade med öronen hela vägen. Då gjorde de mig lycklig o då blev han plötsligt gäte pigg och glad. Men sedan va rid turen slut.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-08-22 13:16 #2 av: kaka1234567

Mvh kaka

Anmäl
2009-08-23 18:01 #3 av: kaka1234567

Godnatt

Mvh kaka

Anmäl
2009-08-28 00:05 #4 av: kaka1234567

Idag va jag i stallet gick in till tango han hade presis kommit in svampa av han sedan.Borsta på han i ca 2 tim.Hjälpte till men den rid grupp.Efter de börja jag mocka kl 19:15 sluta kl 20:00.Då va jag tröt mockade typ 55 spilter/boxar.Nu siter jag här och är tröt.

Mvh kaka

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.