Övrigt

Tvungen att skriva av mig.

2009-09-07 01:58 #0 av: dundeer

Har ni nångång fått höra av nån kompis eller nån annan närstående hur idiotiskt de är av dej att hästarna får gå före andra saker i ditt liv? Jag får höra det ofta och vet sällan vad jag ska svara på det.

När jag Idag stog i stallet och höll på med min underbara medryttarponny så börja jag tänka på just de. För mig går hästar före kompisar och till och med min kille. Varför? Jo för jag känner mer förtroende för hästen än jag gör för människan. Jag har haft ett par riktigt jobbiga perioder i mitt liv, Under dom perioderna hade jag bara  hästarna, kompisarna bara försvann. Jag Tillbringade all min tid i stallet, jag kunde fara till stallet och sätta mig i ett hörn i boxen eller ute vid väggen bara för att få känna lugnet. Hästarna dömer aldrig nån å de är väl för fan (förlåt för svordommen) riktigt tur!

Jag kan bara säga att hästar är mitt liv, Utan hästarna så skulle jag inte vara samma person som jag är idag. Hästarna rädda mitt liv.

Anmäl
2009-09-07 02:06 #1 av: cina65

Jag förstår vad du menar, jag har fått höra detta hur många gånger som helst av mitt ex, men det bryr jag mej inte om för hästarna är mitt liv och i djuren har du en sann vän som aldrig ställer några krav på dej mer än att få mat och vatten och motionen som dom kräver.

Dom älskar dej helt vilkorslöst och finns alltid där om man är ledsen, jag kan gå ut och sätta mej i stallet om jag blir arg eller ledsen på någon i familjen, det ger mej ett lugn bara av att va i närheten av mina hästar.

Så japp hästar är även mitt liv, Flört

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-07 02:13 #2 av: dundeer

#1 Joo min kille blev lite sur på mig idag eftersom jag for till stallet (trotts min feber på 38 grader) och inte orkade komma förbi han efter det, men de får han ta! Han vet att hästarna går före allt :p

Anmäl
2009-09-07 02:21 #3 av: cina65

#2 Ja hästarna behöver sin skötsel och mat även om vi är sjuka, men pojkvännerna överlever säkert tills vi mår bättre, eller hur?

Säg det till han så kanske han förstår. Flört

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-07 02:21 #4 av: cina65

#2 Ja hästarna behöver sin skötsel och mat även om vi är sjuka, men pojkvännerna överlever säkert tills vi mår bättre, eller hur?

Säg det till han så kanske han förstår. Flört

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-07 02:26 #5 av: dundeer

# 3 Haha Jaa precis! Han överlever, De är ju han Som väljer att inte följa med till stallet ;)

Anmäl
2009-09-07 02:35 #6 av: cina65

#5 Japp så är det, jag säger det till min gubbe med, vill du umgås får du följa med ut i stallet.

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-07 02:41 #7 av: dundeer

#6 hahah jaa, å Svaret blir alltid dsm Jag orkar inte de är så tråkigt i stallet, Eller så kommer den vanliga man ska inte leka med maten m.m -.-''

Anmäl
2009-09-07 02:45 #8 av: cina65

okey haha, ja det kan jag tro.

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-07 16:35 #9 av: Dumlen

Jag har inte fått höra det, men det är väl klart att hästarna går före det mesta andra saker. Det är ju ett intresse man väljer helhjärtat.

Anmäl
2009-09-08 00:14 #10 av: cina65

Helt klart, och vänner nöjen och ev pojkvänner får väl ställa sej i kö och vänta Skrattande

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-09 20:59 #11 av: Fidelina

Men pojkvännerna då, har inte de något intresse eller hobby som de lägger en massa tid på?

Att ha kontakt med djur är ju nästan alltid läkande för själen. Jag har varit sjuk i några år och är nu på väg att ta upp mitt gamla hästintresse. Till en början har jag börjat fungera som medryttare (även om det hittills inte har blivit så mycket rida utan mer kel...). Bara att vara i närheten och klappa på hästarna gör mig gott, det är rena mirakelkuren känner jag. Dessutom är det ju en bra allsidig träning som gör att vi håller oss mer trimmade och friska överlag. Skrattande Det kan väl inte pojkvännerna klaga över?

/Fidelina

Sajtvärd för www.alternativfamiljen.ifokus.se

"Behandla jorden väl. Du har inte fått den av dina föräldrar utan lånat den av dina barn." (Kenyanskt ordspråk)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.