Övrigt

Drömmar och mål

2009-09-21 19:08 #0 av: Dior

Har ni några speciella önskedrömmar, tankar eller mål?

Jag har massor!Skrattande Men en liten dröm som jag hoppas hinna uppfylla (innan nån annan hinner före) handlar om en liten prinsessa jag blivit riktigt kär i. Ett 1årigt arabsto, guldfux med ljus man och en vacker bläs. Underbart psyke och med en far som man kan dräggla länge över.

Kruxet är bara att vi, som det är nu har lite för många ponnysar och skall minska ner (shetland) innan jag över huvudtaget vågar yppa något för gubben, om mitt lilla drömsto.

Vågar inte lägga ut närmare presentation om henne nu (med risk att någon här kniper henneFlört) men jisses, kan inte sluta tänka på henne!

suck...*drömmer mig bort*....

Nåja, det var lite om en av mina drömmar, fyll gärna på tråden med eraGlad

Anmäl
2009-09-21 21:53 #1 av: kaka1234567

Min dröm är att få T =)

Men jag tror inte jag kommer få han.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-09-21 21:58 #2 av: Dior

#2 Fy, vad jobbigt. Hoppas det löser sig för er båda.

Anmäl
2009-09-21 22:06 #3 av: kaka1234567

Jag med sen kan han bli lite sur och iriterad vi hantering av främande(alltså inte jag då).Då tror all att han är livsvarlig antingen slår de han eller inte kan göra något alls.Jag blir så lädsen när sådant händer de räker inte med att jag blir avensjuk och arg när jag bara ser personer ine hos honom så gör dom så åckso.

ååå´jag vill ha han

PUSS ÄLSKADE TNANGO

Hoppas du kommer få lyckan att få köppa dit dröm sto med ;)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-09-21 23:24 #4 av: Fiona

Oj planer & drömmar finns det gott om hos mig =) Kan skriva ner vad jag kommer på nu:

• Köpa sadel till Dodde (åka till Sandris och prova ut en) men måste spara ihop tillräckligt först, 2000 borde räcka till en bra begangnad. När jag fått studoebidraget har jag 1290 kr
  • Ska träna dressyr för första gången med Dodde nu på onsdag och hoppas kunna fortsätta med det konturneligt framöver :)
  • Att Doddes pass ska fixa sig någon gång
  • Tävlingsdebut så snart vi är redo (både hoppning & dressyr)
  • I framtiden köpa en egen arab, fast då måste det vara en på minst 160 så jag lär få leta ett tag ;)

Detta var vad jag kom på nu men är väl tusen saker till jag drömmer & planerar om! Kika in på min blogg om ni vill följa oss :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-09-21 23:30 #5 av: cina65

Mina drömmar just nu är väl att få Daimler inriden och klar så jag kan få börja utbilda han för senare tävling, men inom vilken gren vet jag inte ännu eftersom jag inte vet vad han passar bäst till.

Jag har haft en stor dröm innan men den har jag fått nu och skall inom kort starta upp ett litet företag med mina hästar så jag åtminstonne kan jobba halvtid med det jag gillar mest.

Kommer starta en liten ridskola för små barn samt handikappade som jag kommer ha vid sidan av min kommande arabavelsverksamhet.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-21 23:31 #6 av: Fiona

#5 Låter skoj, vad ska du använda för hästar i verksamheten ? =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-09-21 23:40 #7 av: cina65

Jag har ett shettissto nu och en valack på gång sen har jag mitt halvblodsto som är en ängel, men har nog funderat på att skaffa ett par b-ponnier och en c-ponnie.

I stallet har jag idag 1 arab, ett halvblod och en shettis varav shettisen samt halvblodet ska ha föl till våren.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-23 13:12 #8 av: supernova

Jag klanske vet vilken liten 1 åring du pratar om Dior (eventuellt). I så fall har jag en halvsyster till henne här hemma efter samma pappa. Om jag nu har rätt i min tankegångGlad Sätter in en bild på henne, Aziza Ghaniyah.

Mina drömmar och mål är att rida in Skatan till våren och lämna henne i utställningsträning igen. Alt. betäcka henne till våren istället för träningenObestämd (på tok för dyrt för att göra bägge delarna).

Om 2 år ska Ghaniyah ridas in och sen ska hon ev. sättas i galoppträning.

Anmäl
2009-09-23 13:14 #9 av: supernova

Oj vilken bauta bild det blevTungan ute

Anmäl
2009-09-23 14:25 #10 av: PillanN

Min närmaste dröm som jag planerat att sätta i verket snart är att köpa in några fler ponnyer till barnridningen.Har en tjej som rider hos oss varje helg och en hög andra hästtjejer som står på tur.Har för få hästar bara! Då jag tar emot hästar för inridning osv.emellanåt vilket är en ganska osäker bransch när man är okänd hoppas jag det tar lite fart.Har blivit tillfrågad av en man som importerar unghästar att ta emot dessa...dock bara under disskutionstadiet ännu men,men..

Det bästa är när man faktiskt kan göra verklighet av sina drömmarGlad

Anmäl
2009-09-23 19:25 #11 av: Dior

#8 Flört 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.