Avelsston

Betäckta ston 2009?

2009-09-16 00:53 #0 av: cina65

Har ni betäckt era ston i år?

Här skulle jag vilja ha en bildtråd där vi kan följa våra ston och hur dom växer fram tills fölning.

Jag börjar här med mina två ston som båda väntar föl 2010.

Sweet Candy Fullblod/halvblod betäckt med arabhingst.

Nahla arabsto, betäckt med halvblodsskäck.

Bilden här är på Nahla.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-16 09:10 #1 av: Dior

Plannja betäckte vi så tidigt som i slutet av april med Gowlaz. Hon har inte stått om, så förhoppningsvis har hon tagit sig, och det blir en litet bebbe åt henne till våren.

(bilden togs för 2 dagar sen)

Anmäl
2009-09-16 09:16 #2 av: Dior

Leka betäcktes också i april, med Gowlaz, men när han kom hem från betet satte hon igång att skvätta och stod om i slutet av juli.

Visseligen stod hon för honom från maj-augusti när hon gick på fribetäckning med honom 2006, men hade tagit sig på andra brunsten.

Vi skall ta blodprov här snart (när fler shetlandstona är klara för detsamma) så får vi se. Hoppas såklart på en tidig bebis även från henne.

Anmäl
2010-01-04 17:28 #3 av: Dior

Puttar upp denna tråd

Har inga nya foton på tjocka Plannja (inte utan täcke) Men nu känns det att hon närmar sig med stormsteg. Det var ett par veckor sen nu som jag upptäckte att hon började lämna mycket hö under natten. Det gjorde hon förra gången också vid denna tiden.

Det är inte alls samma fart på henne i hagen, utan hon vankar mest fram som en ko och kikar på när unghästarna busar i snön. Alla täckesspännen är snart utspända till max och hon blir vansinnig när Gowlaz tittar på henne. Han är inte mycket värd i hennes ögon just nu.

Spänningen stiger!Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.