Utrustning

Hösten =reflexer

2009-09-29 00:10 #0 av: kaka1234567

Nu börjar hösten smyga sig på lite smått. Ingen har väl gått miste om att solen börjar gå ner allt tidigare?

Med hösten kommer mörker och med mörker kommer reflexer.

Vilka reflexer har du under en ridtur?
Vilka reflexer har din häst?

Visa gärna en bild!

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-09-29 01:45 #1 av: cina65

Har ingen bild ännu, men har reflex ländtäcke, en typ reflexbrösta samt reflexer på alla fyra benen på hästen, sen har jag själv reflexjacka pannlampa samt reflex på hjälmen och skorna.

Det är viktigt att man syns ordentligt i detta mörker.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-29 01:48 #2 av: AnneN

#1 du har bra med reflexer hör jag, kan tipsa om att även ha på tänset och stigbyglarna

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-09-29 01:50 #3 av: cina65

#2 Haha det har jag ju, glömde bort dessa.Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-29 09:26 #4 av: Dior

Hehe, jag håller mig i min upplysta padock när mörkret fallit in!Skrattande 

Däremot medans det är skymning bara så kan jag ta en snabbtur, och då har jag reflexbrösta, reflex på alla fyra benen, samt på hjälm. Dessutom har min jacka reflexer på ärmar och rygg.

Anmäl
2009-09-29 12:28 #5 av: PillanN

Jag har väldigt dåligt med reflexer måste jag säga,har endast reflexväst själv.Anledningen är att jag aldrig rider efter bilvägar då jag har en häst som inte är trafiksäker,sen rider jag endast i dagsljus.Ska dock införskaffa fler reflexer då man naturligtvis ska synas ordentligt iaf.

Anmäl
2009-09-30 12:21 #6 av: Elshira

Normalt sett omk jag ska ut i skogen och på en ytterst lite aktiv väg så har jag reflexväst + benreflexer på hästen. Ska jag ut på vägen har jag även stigbygelreflexer med vitt fram och rött bak + allt annat jag har hemma~

Men jag ser alltid till att ha åtminstånde benreflexer på hästen ifall att jag skulle rammla av - hästen komma lös och jag inte får tag på/hittar den på engång. Det skymmer snabbt och skulle olyckan vara framme och de hamnar på en väg kan hästens egna reflexer göra skillnaden!

Nu har jag itne det på alla hästar då det brukar vara svårt att få tag på passande grimmor till små ponnyer - men reflexgrimmor i hagarna är alltid något om de skulle komma lös!

Anmäl
2009-10-13 15:12 #7 av: Dior

Puttar upp denna, då det inte bara är mörka tider för oss nu, utan även för många djur...(jakten)

Anmäl
2009-10-16 12:55 #8 av: kaka1234567

Ja hatar jakten ursh.

Ja när jag ska till stalet tar jag med en reflex vest och när jag ska ut med hunden.

Mvh kaka

Anmäl
2009-10-16 12:56 #9 av: kaka1234567

...

Mvh kaka

Anmäl
2009-10-16 12:57 #10 av: kaka1234567

Lila jag.

Mvh kaka

Anmäl
2009-10-16 17:36 #11 av: perlino

Full reflexutrustning på häst och ryttare, dvs det mesta + lampor.

Anmäl
2009-10-16 23:05 #12 av: HannaT

Alltid reflexväst och pannlampa på mig. Ibland fäster jag också en röd lampa i stöveln som lyser bakåt.

Alla Kalles benreflexer är sönder nu, men han brukar ha benreflexer runt om annars. Ibland rider jag med reflexbrösta och/eller reflextäcke.

Jag och Kalle till höger.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Anmäl
2009-10-17 14:14 #13 av: Keno

Jag överdriver nog ganska mycket med reflexer. Själv har jag reflexväst och pannlampa innan det änns börjat skymma. ;P På hästen har jag benreflexer på alla ben, reflexbrösta och nu när det är älgjakt också har jag reflextäcke på henne med under ridning så vi ska synas riktigt ordentligt i skogen även när det är ljust ute.

Anmäl
2009-10-17 15:06 #14 av: AnneN

#13 Man kan aldrig överdriva med reflexer, bara ha för lite (syns inte eller väldigt dåligt) eller lagom (syns bra)

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-10-18 15:14 #15 av: Fiona

Reflexländtäcke, benreflexer (är dock sönder nu så nya måste införskaffas), svansreflex & reflexväst. Borde ha mer egentligen fast jag brukar undvika att ge mig ut på allt för trafikerade vägar då jag tycker det känns osäkert när det är mört även om man har refelxer :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-10-19 00:19 #16 av: Elshira

Jag köpte precis en uppsättning reflexgrimmor till alla mina små älsklingar. I.af lite mer att se i mörkret om de skulle komma lös. Lyser man mot dem ser de ut som ett gäng vandrande julgranar.

De som jag flätar svansen på har jag även satt upp flätan i en knut och satt en benreflex runtom så de syns bakifrån ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.