Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Övrigt

OT. Go´morron! 29/9

2009-09-29 11:19 #0 av: Dior

Skrapat rutor, och slagit ihjäl getingar!

Japp, det har jag fått göra i dag. -2 grader var det idag när jag skulle iväg till skolbussen med Hugo. När jag kom tillbaka in så surrade en geting omkring i köket. Slog ihjäl den, var ute och fodrade hästar och kaniner och två getingar till hade hittat in när jag kom tillbaka. Äckliga små kryp.

Men nu skiner solen och jag skall snart ut med Hampuz på en ridtur. När gubben kommer hem i eftermiddag har han med sig en pall spån. Så då skall vi ströa upp lösdriftarna ordentligt, samt de 4 boxarna som skall börja användas senast till helgen. Då skall även våra 7 shetland på betet hem.

Ha en bra dag, allihop!

Bild på vår ståtliga Dior!Glad

Anmäl
2009-09-29 12:34 #1 av: PillanN

Morgonen här i Lidköping har även den varit kylig,man vaknar till ordentligt när man kliver utanför dörren. Varmblodet står nu mer inne på nätterna då hon avskyr kylan. Min enda plan för dagen just nu är att städa undan i den delen av stallet där vi ska ta bort några järnstolpar. Har åkt på en feber som har tagit ner mig ordentligt. Barnen hemma från skolan då det är studiedag...ingen vila med andra ord ;)

Har påbörjat nedräkning till jag ska hämta hem ståtliga Pascal som jag ska få ha på foder. Är hans ägare Erica (iita) evigt tacksam för detta =)

Ha en toppendag allihopa =)

Anmäl
2009-09-29 18:32 #2 av: Fiona

God middag!

Skoladg som vanligt, slutade halv två idag så var hemm halv 4  istället för halv 5. Ska gå ut och köra shettisen nu & tömköra Dodde, Måste mocka och fodra och fixa. Senare i kväll blir det resten av djuren & plugg. Kallt som bara den är det!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-09-29 21:05 #3 av: iita

Det är så lite så=) Bara sååå glad att jag hittat nån som du som vill ta honom på foder, Och att jag inte känner mig ett dugg oroad över att han inte skulle få det bra. Kommer bli så bra=)

Har inhandlat ett nytt täcke nu, då det vart riktigt kallt nu. Idag har vi gått promis och klättrat lite. Är det nån mer som har hästar som saktar ner på hemvägen? Bild från våran promenad idag, fick vänta in ett antal gr!

Anmäl
2009-09-29 21:25 #4 av: Fiona

#3 Haha skumm häst du har ;) Mina får bråttom när det går hemmåt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-09-29 21:42 #5 av: Dior

God kväll, allihop!

#3 Nä, du, här är det "full fart" hemåt också. I alla fall med stona. Gowlaz kan gärna sacka lite, men inte så man behöver vänta/skänkla på, precis. Nu blev jag nästan lite kär i din kuse, eller snarare i ert förhållande. Han måste stortrivas på era prommenader.Glad Hmm, vad är det jag missar med mina?Obestämd Får väl muta dem med äpplen och morötterFlört

Anmäl
2009-09-29 21:43 #6 av: iita

Tydligt att han tycker det är mkt roligare på vägen ut=) Men han är juh bara 3 så lär nog bli som alla andra till slut han med=)

Anmäl
2009-09-29 23:04 #7 av: cina65

#6 Gud vilken gemenskap, jag ska verkligen jobba för att min gosse ska följa mej på detta viset. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-29 23:49 #8 av: iita

Krävs inte så mkt för det där=) Så var mitt varmblod jag hade förut oxå när vi var ute och gick.  Snart är det PillanN som får njuta av hans närvaro=)

Anmäl
2009-09-29 23:53 #9 av: cina65

#8 Jo jag vet, nästan så man ska åka upp och hälsa på när han har kommit dit Flört. PillanN har ju även haft min hingst ett tag för hantering och inridning.

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-29 23:57 #10 av: iita

Jo hon berättade det=) Ska bli kul att se vad de blir av honom=)

Anmäl
2009-09-29 23:58 #11 av: cina65

#10 Menar du vad det blir av min eller?

Mvh Carina

Anmäl
2009-09-30 00:09 #12 av: iita

Oj dåligt formulerat, tänkte på min:p

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.