Foder

Foder

2009-10-06 17:50 #0 av: Dior

Vad använder ni för foder till era araber/arabkorsningar under vintern?

Här ger vi fritt på hö/hösilage dygnet runt. Betfor och korn/havre morgon och kväll, samt b-vitamin och morötter på kvällen. Mineralsaltsten inne och ute.

Anmäl
2009-10-06 19:20 #1 av: iita

Min har fri tillgång på hösilage, sen får han müsli och havre, linfröolja och e-vitamin.

Anmäl
2009-10-07 00:37 #2 av: cina65

Mina hästar har fri tillgång till ensilage samt att dom får betfor, korn, musli( avel-ung) och så får hingsten även kraft grov vilket dom får 2 gånger om dagen. Sen får dom vitamin E och har mineral sten inne och ute.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-07 12:53 #3 av: imsuchadiva

Min äter ca 8 kg hö/dag.
Ca 5 dl betfor/dag
Har nyligen börjat med müsli åt honom och de kommer han antagligen äta ca 0.5-1 kg/dag.

Nu under fällningsperidoen äter han även b-vitamin.

http://fredrikalidman.blogg.se
Anmäl
2009-10-11 14:05 #4 av: Fiona

Dodde äter hö, vi får nog dock övergå till hösilage för höet kommer inte räcka hela vintern. Vi har inte skickat in analys än så jag vet inte riktigt hur mycket han ska äta. Nu får han en bal på kvällen som han har att mummsa på under natten, den väger ca 6 kg och han lämnar kvar en del. Utöver höet får han lusern för proteinets skull, lite betfor är iblandat för smaklighetens skull. Mineraler & saltsten utöver det!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.