Avel

Wee Foal.

2009-10-04 01:43 #0 av: cina65

Någon här som provat på Wee Foal, dräktighetstest för ston som gått 120 dagar eller mer.

Jag har prövat det en gång innan men då var det negativt och detta stämde enligt senare UL.

Ska testa mina ston i veckan för att se om det är något på gång eller inte, är så spänd på resultatet.

Det sägs att det är nästan lika säkert som UL. Oavsett är jag väldigt spänd inför resultatet. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-04 09:03 #1 av: Dior

Jag har varken provat detta, eller Pregna Mare. Vi har haft ute vetrinären och tagit blodprov, istället. Men har bara hört posetivt om dem båda och funderar på att testa mina själv med Wee Foal i år.

Lycka till med dina!Glad

Anmäl
2009-10-05 01:06 #2 av: cina65

#1 Tack, ser fram emot resultatet. Glad

Mvh Carina

Anmäl
2009-10-26 19:47 #3 av: Dior

#2 Har du hunnit göra testet än? Har beställt Wee Foal, och hoppas det kommer snart, så jag kan testa Leka. Spännande...!

Anmäl
2009-10-26 23:23 #4 av: cina65

#3 Nej hade tänkt göra det idag men så fick jag jobba natten sådet blev inget av med det idag.

Men testet har jag fixat så nu ska jag bara få ihopa det med tiden Glad.

Jag ska ha ut en hovslagare på torsdag som ska verka Daimlers hovar och vi har fått lägga all tid på att träna han så vi kan lyfta hans ben och hålla dom uppe en stund.

I fredags tog vi frambenen för då gick dom bra men idag fick vi inte lyfta dom utan istället gick det bättre med bakbenen.

Han är helt otrolig denna hästen.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-02 17:52 #5 av: Dior

#4 HUR TUSAN FICK DU DITT STO TILL ATT KISSA???

Jag blir tokig! Leka kniper som en mussla. I morses började hon att kissa, när jag var inne i boxen med kissehinken i högsta hugg. Men vad gör hon när jag presis skulle samla upp lite? KNIPER! Grinigare och grinigare blev hon av att jag stod där och störde henne. Något som hon inte brukar vara brydd över.

Efter en låång stund var det bara att ge upp. Väl ute i hagen gick hon en bra bit bort, och släppte på resten...

*SUCK*

Anmäl
2009-11-02 21:11 #6 av: cina65

#5 Haha ja du jag tog henne direkt när hon kom in i stallet eftersom hon kissar med en gång när hon kommer in.

Jag har inte det problemet att mitt sto kniper, men du får hinka i henne vatten i mängder. Flört

Men jag lät henne kissa på golvet, för det gör inget om du har spån eller så där, jag såg till att det bara var lite spån där hon kissar sen snabbt in med bomull och sög upp kisset och kramade ur det i en mugg.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-02 22:16 #7 av: Dior

Ahaa. Smart. Visste inte att det gick. Har suttit en timme hos henne nu med hinken och verkat ointresserad. Bajsa kunde hon, och jag såg hur hon knep med hela baken. Men inte att hon släppte för det. Men nu vet jag alltså att OM jag skulle missa strålen, så går det att suga upp med bomull. TACK!

Gubben stod "på vakt" medans jag tog in resten av gänget ikväll, men blev störd av barnen, just som han hörd henne börja skvala. Självklart knep hon igen när han slet upp det knarrande dörren och körde in en hink under svansen.

Sen kom han till mig och frågade "räcker det här?" Det var 4 intorkade droppar i botten....

Anmäl
2009-11-02 22:50 #8 av: cina65

Hahaha ja du det är inte lätt detta. Skrattande

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-02 23:32 #9 av: Dior

Fick tips nu ikväll, om att låta henne drick mängder men, hmmm. Hon har fri tillgång, dyget runt... Det är nog bara att vänta ut, och hålla bomullen beräddFlört

Anmäl
2009-11-02 23:44 #10 av: cina65

Ja dom brukar ju kissa när de kommer in och då är det bara att vara där och badda med bomull, men ta en liten tuss annars blir det svårt att krama ur den igen.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-03 21:34 #11 av: Dior

Nu ikväll släppte Leka några liter, och jag blev så glad. Sprang in för att kolla testet, och där rann den glädjen bort... Inte dräktig...Gråter

Visste att jag skulle bli besviken om hon inte var det, men hade inte väntat mig att bli så här jättebesviken, som jag är just nu.

Igår inbillade jag mig t.om att jag såg rörelser i henne. 

Så nu får jag ta och börja banta tanten lite istället. Visst vill jag ha lite hull på mina hästar, men de skall helst inte gå och se högdräktiga ut...

Anmäl
2009-11-03 22:33 #12 av: Fiona

#11 Tråkigt :( Hoppas hon tar sig nästa år, för du skulle betäcka henne då va?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-03 22:51 #13 av: cina65

Gud va tråkigt för dej. jag ska testa candy i morgonkväll.

Idag har hon spelat allan som bara den, från att vara som den snällaste o gulligaste shettisen till ett stort brunt monster som har blivit besatt ...... Hon är verkligen elak mot alla, jag fick åka kana efter henne ikväll och fick så ont i armen som jag aldrig haft innan.

Hon stod på bakbenen och när jag väl fick ner henne så dansade hon runt mej som en tosing.

Är detta dräktighetssymptom så kan jag säga att det är sista gången hon är dräktig. Rynkar på näsan

Hon är lika elak mot oss och hästarna runt henne och det har hon inte varit innan.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-04 17:24 #14 av: Dior

#12 Joda, hon kommer att betäckas igen. Men det blir på fribetäckning med Gowlaz. Fungerade så bra sist och hon fick en fin liten bebis.

Och Gowlaz får sällskap under sommaren. Tråkigt nog kommer både hon och Gowlaz få stå några mil bort då, på en gård där det står två arabston han skall betäcka. Smidigast att ha honom där då ena stoet (12år) aldrig åkt transport, eller stått i en box. (!!!)

#13 Mina shetland har de senaste dagarna också flugit runt som tokar. Både de unga, gamla och dräktiga. Visst kan din flicka visa ett grinigt beteende pga av dräktighet. Men det betyder inte att det blir det samma nästa gång. Hade något av mina ston visat sig bli riktigt gaggig även andra och tredje gången, ja, då hade jag nog tagit mig en funderare på ytterligare ett föl. Framföralt om hon skulle störa friden i hagen.

Anmäl
2009-11-04 17:40 #15 av: Fiona

#14 Ojdå Förvånad Men hon är hanterad eller ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-04 17:47 #16 av: Dior

#15 Oja. Hon är riden också, men inte skolad. Går mest som sällskap och "lunka lunka-häst". Lite tråkigt efterssom hon är väldigt fin. e:Chopin, u:ExZeea. Mamma "Sia" är det andra stoet som skall betäckas, e:Zareef, u:ExHina (Caribbean-Exhika)

(Sia var första arabfölet jag såg födas 1991, och fick ha som min lilla egna tills hon såldes, 1994, har jag för mig. Fölet hon (förhoppningsvis) får e:Gowlaz blir mitt, och den har jag längtat efter sen 1993 då Gowlaz blev godkänd.Glad)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.