Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
OT - Off Topic

OT. God eftermiddag

2009-09-18 18:57 #0 av: Dior

Är helt slut nu, men det är inte dagen...

Har precis kommit hem efter att ha skjutsat ner sönerna till mormor i Borås med bilskrället. Tjutande värmefläkt och en sterio som sonen lekt jukebox med (stoppat in mynt) och bara brusar är ingen höjdare.

Hela kroppen känns låst, och då framförallt mellan skulderbladen. Går som en robbot och kan knappt det förräns det hugger i rygg och nacke. Livet känns ganska pest just nu. Vad värre är, så skall vi bada ponny strax som skall på utställning i morgon. Jag skall ta fölis hon har vid sidan, och jippiii vad jag ser fram emot morgondagen...Not!

Dessutom måste vi försöka få tag på vår kanin som rymde igår. Hon befinner sig under vårt magasin och bara vägrar bli fångad. *suck*

Hoppas ni andra har haft en trevligare och mer givande dag, och får en trevlig fredagskväll!

Anmäl
2009-09-18 19:49 #1 av: cina65

God eftermiddag.

Min dag har inte varit fullt så jobbig men man har haft att göra.

Har haft annons ute ang inridningshjälp till min hingst, och idag blev det klart att jag hittat rätt person och jag är så glad. Glad

Hästen tycker om tjejen och sen är hon väldigt kunnig och duktig ryttare.

Sen var jag och hämtade min dotter på internatet och på vägen hem handlade vi mat till helgen.

Hoppas det blir lika varmt i morgon som idag så man kan fortsätta jobba ute och i stallet så det blir klart i helgen. Tanken är att hästarna skall kunna komma in på natten nu eftersom vi bara hade 3+ idag på morgonen, så nu är hösten här och tid med alla stallsysslor igen, vilket jag tycker är jättekul. Glad

Ha en trevlig fredagskväll.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-09-18 20:46 #2 av: Dior

Grattis, till inridningshjälpen!

Mina arabston skall få täcken på sig för första gången efter sommaren inatt. Gowlaz skall jag ha ute i vinter, och vill gärna att han sätter mer päls, och vädret blir sämre innan jag börjar klä på honom.

Tycker också det är mysigt på hösten när hästarna står och mumsar och frustar i stallet. Det doftar hö, spån och "goa vänner" (häst) I Januari är det förstås inte längre så trevligt och mysigt och man börjar längta till betet, men va tusan.. Det är lååångt dit än!Glad

Men kom precis på att det idag är exakt 9 månader kvar tills jag fyller år! Reborn, (eller hur det stavas) in i "tanternas" värld! De magiska 30Flört 

Anmäl
2009-09-18 23:23 #3 av: cina65

#2 Ja ibland hittar man hjälpen där man inte letat. Skrattande

Mina hästar fick vårkänslor idag och har rusat runt som tossiga vildhästar i hagen med bocksprång och allt som hör till, tyvärr var kameran inte ute som vanligt, för det hade blivit bilder som inte var av denna värld, rena utställningsbilder, jag stod bara och gapade för jag har inte sett mina hästar så vackra någon gång. Kyss

Alltså jag skulle kunna gå i döden för mina hästar. Dom är bara helt underbara.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.