OT - Off Topic

Godkväll. 9/10-2009

2009-10-10 01:52 #0 av: cina65

Idag började dagen väldigt tidigt, vaknade kl. 05.00 och var pigg som en lärka. Klev upp och satte på kaffet satt och funderade över hur dagen skulle se ut, mm blev en del att göra på lappen men det var bara roliga saker som skulle göras.

När kaffet var drucket gick jag ut i stallet där 3 yrvakna pållar tittade på mej som om jag inte var klok som kom ut så här tidigt, men jag var förlåten så fort maten kom i krubban. Glad

Så fort hästarna ätit klart tog jag ut dom i hagen och sen började dagens arbete, Daimler boxvägg lagades, hittade en bräda i ena väggen som var väldigt kass igår så den rev jag ut och satte dit en ny och på samma gång bytte jag ut den gamla boxdörren till en ny. Flyttade krubba och vattenhink närmare boxdörren och satte nytt galler för fönstret.

Sen satte jag igång med mockning av boxarna medan hästarna hade fullt race i hagen, helt underbart att se hur dom lever rullan, rena vårkänslor. Skrattande

Sen tog jag frukost innan nästa pass satte igång och nu var det jobb med hingsten som stod på tur. Allt gick jättebra och vi tog en promenad på stubben, idag gick vi en bra bit och tog en runda till dammen brevid gården, och herregud vad det där vattnet är farligt! Förvånad 

Men det gick bra till slut och vi gick hem och han fick gå i hagen igen.

Har två boxar kvar i stallet att renovera så det blev lite plock med dessa resten av dagen tills jag kom ut bakom hagen och ve o fasa, där hittar jag det jag inte vill hitta, STÅNDS! ihhh okey upp med ogräset och ut i eldtunnan vi eldar skräp i. Jag är totalt livrädd för dessa växter så dom bränner jag för dom ska då rakt inte föröka sej på min gård. Skrikandes

Sen gick resterande av dagen eller rättare sagt kvällen åt till att leta stånds på gården, men hittade bara 4 stycken. men får hålla ögonen öppna nu.

Hästarna var ute lite längre idag, brukar ta in dom vid 6 tiden men idag blev det inte förän vid halv 9 och jag lovar att dom nästan sprang in i stallet själva, första gången jag tagit in Daimler utan att han vill gå ut igen. Han är verkligen en pigg och glad kille som bara älskar livet den, och han har fått alla grannar som inte tycker om hästar till att stå och titta på han ute vid vägen.

Alla häromkring tycker han är så himla vacker och visst är han det.

Tog foto på han igår, men tyvärr hann han rulla sej innan samt att fotot blev lite nära eftersom jag tog med mobilkameran och solen stod på, så alla bilder på avstånd blev rätt mörka, passade på att ta ett foto när han stannade upp för att dricka lite vatten innan han skulle röra på sej igen, blir så suddiga bilder då. Flört

Nu ska jag hålla kväll för idag så ni får ha en bra kväll alla.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-10 01:59 #1 av: Dior

#0. Oj, oj. Du har haft fullt upp, låter det som.

Här har det varit städ i huset på schemat. Sen har jag inte hunnit med så mycket mer, efterssom "städet" även inkl. i att flytta ut en massa lådor mm till magasinet.

Klockan 19 drog vi iväg ner till grannen, hela familjen. Jag fick ögonfransarna förlängda, ja, lite mer än hälften. Resten tar vi på söndag. För klockan tickade iväg. Klockan 21 brukar vi ta in och fodra här, men i kväll blev det inte förrän 23.30

Så nu är jag ganska trött och skall lägga mig strax.

Natt natt

Anmäl
2009-10-10 02:07 #2 av: cina65

#1 Jo det blev en hel del gjort, i morgon skall vi sätta upp belysning på baksidan av stallet så man kan se när man tar in hästarna efter mörkrets inbrott, vilket tyvärr kommer allt tidigare nu. Rynkar på näsan

Nu vill jag ha vår igen, längtar så för det hinns nog inte med så mycket inridning av hingsten i vinter utan får nog vänta tills våren och bättre väder. Eller så får jag önska mej ett ridhus Cool hade ju också varit en ide.

Natti natti

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.