Foder

Hösilagebalar

2009-10-22 16:14 #0 av: Dior

Jag har nu för första gången provat det där med att skära upp halva plasten på balen, för att den skall hålla ihop bättre. Lite mer än halva blev det förstås, så shettisarna kunde nå också.

Kan inte påstå att jag tyckte det var en bra ide till mina. Tog ett dygn, så hade de norpat åt sig nätet under plasten som lämnats kvar och dragit ut slamsor av den, blivit frustrerade över att inte kunna äta på den nerifrån och upp (!) så de har bitit sönder hål i plasten överallt.

Det ser så prydligt och praktiskt ut hos andra som har det så. Varför gör mina kusar på detta viset???

Blev ju livrädd att något fått i sig nät eller plast, eller trasslat in sig. Aldrig mer.

Anmäl
2009-10-22 22:07 #1 av: Fiona

Där jag kör travhästar gör de så att de skär upp hål här & där i balen så att hästarna kan käka och de drar inte ut nätet vad jag har sett. Dina pållarär kanske bara lite extra busiga & finurliga ?!;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-10-23 23:45 #2 av: Caspianowner

Gör som # 1

Det funkar bra för oss.

Lättast att skära med är en mattkniv. Bra kvalite på skaftet. De billiga som finns på marknadern går lätt sönder så du kan stå med supervassa rakbladet i handen i ett snipp. alltså en bra kvalite av en mattkniv. Sen går du runt balen och skär cirklande hål lite här lite där.

Prova !

Berätta sen hur det gick.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.