Övrigt

God Kväll 25/10

2009-10-25 20:28 #0 av: Dior

Idag har jag inte hunnit göra mycket alls med mina hästar. Allt har gått i ett. Efter mockningen i morses släpade jag bort alla pallar i stallet där våra höbalar legat, och krattade ihop spillet. Fick ruskat ur det småttigaste, och fick till en stor fin hög av resten. Men nu är småbalarna slut.

Gowlaz fick sig en ordentlig omgång med borstar efteråt, och svansen blev tvättad. Var så sugen att slänga påsadeln också, men familjen gastade efter krubb.

Sen har jag fått städat inne i huset, möblerat om barnens sovrum, tvättat och vikt tvätt till förbannelse. Är ännu inte klar. Gubben kom hem med en ny dator tidigare som har kopplats in, så av honom fick jag ingen hjälp med stall och hus idag. (När han var klar med datorn la han sig på soffan, med en suck, "oj vad trött jag är nu"...hmm)

I går var vi iväg på shetlandutställning med en 1åring. Hon kom på andra plats med 89788=40 poäng, som jag är SÅÅ glad över. Bilen är fortfarande inte urstädad, men det tar jag i morgon.

Hö och havre är på väg hem nu. Sen skall vi ut i mörkret, hela familjen och ta in alla kusar. Hampuz ville rida idag, men det hanns inte med, så han får nöja sig med att åka på de som skall in ikväll.

Ridningen får vänta tills i morgon. Hoppas på uppehållsväder då bara...

Vi har ju kattungar igen, och dem har jag nästan slagit ihjäl mig på här i dag. De har börjat jaga fötter, så det gäller att inte stampa för hårt när man går.

Men nu ser jag bilens lampor utanför huset, så då är det dags att dra på sig kläder och pipa ut i stallet.

Trevlig kväll!

Anmäl
2009-10-25 21:00 #1 av: kaka1234567

God kväll.

Idag va jag i stallet fr 10.00 skulle rida 11 fick en ung häst som va helt under bar i ridningen.

Sen börja jag smörja och blev ass arg Tango går ute riter på lör/sönd.Ida efter ute riten hade en av karnorarna till fårskins luddet gott sönder.Och en söm hade gott upp.Blev så arg och ledsen.Sen va hela tangos utrustning lerig sadel gjorden,stigläderna,sigbygglarna och även sätet såklart fåklart fårskinet med..Tränset med.<De tog tid att få bort.Sen kommer jag till tango då ser jag hella han lerig  upp till halsen.De ser ut så varje sönda(säkert lör med men är inte där dem da) jag har sag till ridlärarna att dem som rider tango ska borsta av han men inget händer.Sedan när jag borstat av leran börjar jag med rotviskan damet i pälsen är väk.Då går jag till min ridlärare och fågar om jag får låna ett par linder i stallet som jag kan öva på att sätta på.De går bra och tango får stå med dem i ett tag.Jag bostar på honnom fram till17.00 .Under hella tiden jag hade borstat han hade han inte knäkt någonting.Annars brukar de knäka när tango går runt i spiltan och när jag ska flytta han mm.Men av linderna blev han så mjuck och varm om bennen annars står han aldeles is kal om bennen.Även om han got lektion.

Jag ska aldrig mer köpa något tills han blir men.Men då jag hade köpt fårskins luddet hade han slutat blöda och de stora såre hade börjat växa igen.De är synd att de inte kan lägga ned pengar på att ge han ett ynka fårskins ludd.De får han en tun fleeas tunnel som inte är tjockare en än tyg bit man köper i afären.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-10-25 22:56 #2 av: Fiona

#0 Grattis till shettisen =) & söta kissungar!

Idag har jag lyckats med att missa vintertiden och gick upp en timme för tidigt, vilket retar mig ;) Gick i alla fall upp och släppte ut Dodde och mockade & fodrade till Fiona. Gick in och satt lite vid datorn & åt och trampade sedan iväg för att möta upp en kompis som skulle tävla med pållen. Så när vi kom till ridhuset så såg jag resultatet från maratonen och vi hade lyckats vinna även den, så det blev två vinster igår =D

Kom hem redan vid 11 igen och då tog jag mig äntligen i kragen och byggde en hage till Fiona, som hon stannade i resten av dagen! Sen slappade jag inne med tv, bok & oth. Sen ut vid 20 tiden och mocka och ta in pållarna.

Regnig och dassig dag i övrigt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.