Övrigt

Nu är han här!!!!

2009-11-03 10:19 #0 av: PillanN

Äntligen har jag blivit med arab!Skrattande

Åkte till Stockholm i fredags för att hämta iita`s(medlem på denna sida) enormt vackra arabkille som jag ska ha på foder. Han är den absoluta drömhästen i mina ögon. Det är meningen att han ska bli min träningskompis dvs att jag ska utbilda och tävla honom.

Jag har aldrig mött en lugnare och tryggare arab än honom samtidigt som han har fart o fläkt.

Jag är helt enkelt överlycklig och Erica sååå tacksam att jag fått låna honom.

Anmäl
2009-11-03 12:36 #1 av: cina65

Det var ju kul, har du inga bilder på han? skulle gärna vilja se hur han ser ut. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-03 14:35 #2 av: kaka1234567

Vad kul, ja bilder vore fin fint SkrattandeFlört

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-03 15:01 #3 av: Dior

Jättekul! Grattis. Väntar också på bilder.

Anmäl
2009-11-03 20:35 #4 av: iita

#0 Och ja är sååå tacksam att du har honom=) Tror inte jag kunnat hitta en bättre person;)

Vill ha massa uppdatering om hur ni har det! Och vill oxå se bilder från er=)

Anmäl
2009-11-03 21:48 #5 av: PillanN

Pascall och varmblodstoet har verkligen funnit varandra och går jättebra ihop,ingen av dom är dominant mot den andre. Hon är dock inte den som busar så det gör han istället med ena hingsten på andra sidan staketet =)

Har varit ute och promenerat med honom och fotat lite.Gav mig på en väldigt kort joggingtur med honom men insåg snabbt att min kondis Måste övas upp Skäms,han flyyyger ju fram med sina långa eleganta ben så jag hinner inte med,ha ha

Han är så lugn och trygg i sitt sätt och litar verkligen på en i allt man gör med honom. Han gnäggade i morse när jag öppnade stalldörren,det värmde så i hjärtat att jag blev alldeles rörd.

Måste säga att jag aldrig sett en sådan kemi mellan människa o häst som jag såg hos Erica och Pascall,därför känns det som en ära för mig att jag fått Ericas förtroende att utbilda och ta honom frammåt.

Foton kommer snart =)

Anmäl
2009-11-03 23:03 #6 av: Fiona

Gud vad roligt Skrattande Ser också framemot bilder!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-05 00:07 #7 av: CoralReefs

grattis!!! Bilder!!!!!

Anmäl
2009-11-08 20:17 #8 av: PillanN

Här kommer några bilder. Han går med varmblodstoet och den ena shettishingsten som han satte på plats direkt,nu har dom störtskoj ihop.=)Ska försöka få sonen att fota när jag rider.Pascall har sådana underbara steg i traven att man bara svävar med =) Personligen tror jag att han kommer att gå långt.

Anmäl
2009-11-08 20:19 #9 av: PillanN

---

Anmäl
2009-11-08 20:21 #10 av: PillanN

Snällaste ögonen =)

Anmäl
2009-11-08 20:25 #11 av: CoralReefs

oj så tjusig han är!!!

Han ser lång ut..hur hög är han?

Anmäl
2009-11-08 20:42 #12 av: Fiona

Åh han ser jätte fin ut Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2009-11-08 20:52 #13 av: Dior

Jättefin. Ser, som du säger, väldigt snäll ut. Grattis, ännu en gång!

Anmäl
2009-11-08 20:54 #14 av: kaka1234567

Gud så fin han är,han ser snäll och trygg ut,grattis =)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-09 01:29 #15 av: cina65

Men han är ju jättefin, Grattis Glad

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-09 15:16 #16 av: 740tjejen

Gud vad snygg han var. :)

Anmäl
2009-11-09 18:09 #17 av: PillanN

Ursäkta bildbomben men nu har jag fått igång kameran Skäms

Sonen fick agera fotograf efter jag ridit honom idag.

Försökte mäta honom men han tyckte mätstickan såg ut att ha hästätande huggtänder.Hann se att han är 160 cm +,så det blir en stor kille =)

Anmäl
2009-11-09 18:10 #18 av: PillanN

Dagens sista ;)

Anmäl
2009-11-09 18:12 #19 av: Fiona

Han är verkligen jätte snygg, kul med lite storlek också =) Det blir vanligare med lite mer höjd på araben eller?

Jenny

Anmäl
2009-11-09 18:26 #20 av: PillanN

Han är ju Arabiskt fullblod och de brukar ju i regel vara lite större än polsk/egyptisk arab.Iaf så tycker jag du har rätt i att det börjar bli vanligare med lite högre mkh.

Pascall kommer att bli väldigt maffig när han börjar sätta muskler i samband med ridningen.=)

Har tänkt börja rida för tränare efter nyår så man får hjälp med att "sätta alla bitar på plats" =)

Anmäl
2009-11-09 18:41 #21 av: iita

Ohh lilla killen=)

Du får bomba massa, är såå tomt utan honom måste jag säga. Han ser värkligen nöjd ut=)

Anmäl
2009-11-10 12:24 #22 av: CoralReefs

#20 Nu hänger jag inte med alls här citerar "Han är ju Arabiskt fullblod och de brukar ju i regel vara lite större än polsk/egyptisk arab" Tror du har snurrat till det lite? Det finns bara ett "arabiskt fullblod" sen kan dom ha helpolska eller helegyptiska linjer eller blandat men oavsett linjer är det arabaiska fullblod allihop.

Så jag antar att din kille inte har polska eller egyptiska linjer?  och vilka linjer brukar i regel vara större än de polska eller egyptiska?

Anmäl
2009-11-10 15:26 #23 av: cina65

#22 Nej, det är hel rätt om man ser det på detta viset men jag tror att PillaN har tänkt som så att om han nu skulle vara efter en ren arab som betäckts av ett fullblod ( vilket då blir angloarab) och att han skulle vara den högre modellen pga detta.

Men nu är det inte så, jag har kollat upp Pascalls stam och sett att han har samma stam på sin mor sida som min hingst där både Probat, Pohaenic och Borexia finns med så Pascall är en polsk arab om hans pappa nu inte är egyptisk vilket jag inte vet ännu då jag inte är insatt i denna linjen ännu, men skall spåna på den och se vad jag kan få fram.

Men är det som jag kan få fram idag så är han en polsk arab.

Jag förstår vad Pillan menade med tanke på att han idag ligger runt 1,60.

Min Arabhingst ligger på ca 1,55 men han växer fortfarande lite till eftersom han bara är 3,5 år.

#20 Lycka till Pillan, nu har du fått en liten släkting till Daimler ( på långt håll men ändå) i stallet. Cool

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-10 17:32 #24 av: PillanN

Oj vad jag tjorvade till det Skäms

Jag menade att de araber som har mkt fullblod i stammen ofta blir måttet högre,det hade inte med Pascall själv att göra. Läste min text en extra gång och håller med...snurrigt,ber om ursäkt för detta.  

Anmäl
2009-11-11 00:19 #25 av: CoralReefs

He he ok..då är det angloaraberna du menade=) Ja, jag blev lite fundersam där ett tag..

Jasså..har du probat i linjerna? Han är farfar till min gosse=) som då  tydligen är släkt med din.

Anmäl
2009-11-11 00:26 #26 av: cina65

# 25 Nej förlåt det blev fel, det var Da Capo jag hade i linjerna på min men både Borexia och Phohaniec och dom finns också i Pillans häst.

Jag blandade ihopa namnen probat och Da Capo där i ett vilset ögonblick. Skäms

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.