Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Övrigt

God kväll 28/10

2009-10-28 22:38 #0 av: Dior

Just är jag mindre glad.

Skulle ha ridit även denna kväll. Har blivit min nya lilla drog. Får ruggigt temprament om jag står över. Visste att svärmor skulle komma och hämta sin hund som vi haft här i 2 veckor då hon varit i Tunisien.

Därför försökte jag göra allt under dagen som skulle göras, och förberedde allt inför kvällen för att hinna rida när gubben kom hem.

Men icke. Svärmor kom hit, och började babbla och berätta om underbart roliga ritter på arabhästarna vid stranden, och ut bland beduinerna där de övernattade. Satt här i 3 timmar, och för första gången i hela mitt liv, kände jag att jag verkligen ville göra en utlandsresa. Vill också komma hem så förbaskat brun som svärmor och rida på araberna genom öknen.

Men men...

Nu får Gowlaz vila i dag, hästarna är inne och nattade, barnen sover, tvätten skall vikas och sen skall jag krypa till sängs.

Anmäl
2009-10-28 23:14 #1 av: cina65

#0 Men gud vilken drömsemester din svärmor haft. Det är minsan så man blir riktigt sotis Tungan ute.

Min dag har varit mest jobbig efter en sömnlös natt pga att min tik visade tecken på att få valpar inatt, men nej nej hon har nog slagit knut på bakbenen och ska vänta så länge det går.

Hovslagaren kommer i morgon och skall verka Daimler vilket ingen lyckats med ännu, men jag har skaffat hem lugnande till han så det blir gjort nu. Han kommer kl 8 på morgonen och med min otur så sätter väl hunden igång mitt i allt.

Regnigt och lerigt värre och hästar som ser ut som kom och hjälp mej dö, Skrikandes

Jag vill ha sommar igen nu!!!

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-29 00:56 #2 av: kaka1234567

Idg var de eb bra dag.

Jag kommer til stallet kl 14:00 jag gåt till tango och byter gimma och så är ha alldeles lerig fr hov till bringa.Jag börjar borsta med en pigg borste han blir fin men hans karleder har blöt lera så jag frågar en ridlärare(linda)om jag får spola hans bed jag får ett ja.Han står alldele stila och titar på vad jag gör.Sen går vi tillbacka och fortsäter med att ryktta han blir gätte fin.Då tar jag finish borsten(gethårs boste).Han blir alldeles glansig och lenn.Ca kl16.00 smörjer jag hans utrustning och dår en ridlärare gå förbi(martins)som annsvarar för hella skötar grejen.Men de är inte påängen.Jag frågar henne om hon kan prata med min ridlärare(johanna) om hon kan övertala henne om att jag ska få rida Tango.Hon sa själklart jag kan men jag låvar inget.Min ridlärare komme inte till halv men alla väntar på att få se vilken häst dem ska ha.Då siter martina på kontoret.Hon sätter förstos upp hästarna då min ridlärare inte hade hunit passa tiden.Jag fick tango jag blev så glad.När martika kommer ut ger jag henne en kram och tackar henne .Hon blir också glad och säger att de va hennes plikt att göra de för hon vet hur mycket jag älskar honnom.

Jag går till Tango vi har en halvtime på oss att fixa våra hästar men tango va redan klar så jag tar finish borsten och puttsar på honnom och sätter på idomin.Sen ca 16.45 kommer jag med sadel,träns benskyd och sätter på de.Värmer bettet fram till16.55.Jag börjar tränsa tango vill inte de men jag klarar de och får han en bit äpple som bneröm.

Ridläraren syns inte till men vi går till ridhuset.Vi ser KvK där.Alla förstår att vi ska ha honnom osh blir glada.Tango går gätte fint under hela lektionen han gappar inte och tar inte ut tungan.Kanske ett par gånger men då tästa han om jag märkte när han fuska eller inte.Men de märkte jag väldigt lätt.Jag hade en mjuck och stadig hand så han kunde nästan inte tycke de va obehagligt men man märker att bett är inte de bästa alltrnativet för honnom.Kristian är så bra hjälper var och en går fram till en förklarar noga men endå så fattar men allting.Han hoppa inte över någon som vår ridlärare gör spesielt på mig och min kompis.Vi ficke en under bar lektion =) är så lycklig.När jag hoppar av kommer en annan ryttare in men tango vill gå med mig han går efter men ryttaren bara drar i bettet.Han gnägar när jag går. Kristian vänder sig om och tittar och säger wow han gillar värkligen dig.Och förtsäter sedan att prata om vas som gick bra och vad jag kan göra bettre mm.Sen går jag till ckafet och ätter och titar på lektionen.Tango tog ut tungan och fuska ryttaren märkte inget.men sen kommer han in jag smörjer hans saker och går sedan borstar på honom han blir lika fin igen.Jag tar av hans fårskins grimma och bytter till han läder grimma då vet han vad som gäler.Han små gnägar för han vet att han alltid får något innan jag går hem.Idag fick han ett äpple och lite kneki.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-10-29 04:55 #3 av: AnneN

Jag har spenderat ca 50% av min vakna tid detta dygn i telefonen Rynkar på näsan tycker inte om att prata i telefon egentligen, men är ju mer eller mindre tvungen då jag sitter och letar praktikplats. Vilket inte är så lätt att hitta, antingen tar de inte emot praktikanter alls, tar endast emot studerande, har fullt eller så är den jag ska prata med inte inne just idag.

Men har iallafall fått atg i en som skulle kolla med de andra om de var intresserade av att ta emot en praktikant och höra av sig under veckan. Snälla håll tummarna för att jag får praktik där, det vore så underbart att få något att göra om dagarna + slippa gå på soc för att ha råd med hyra & mat.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-10-29 08:39 #4 av: Dior

#1 Åhh, vad spännande med valpar!

#2 Vad roligt att du fick ha Tango, och att lektionen flöt på bra.

#3 Håller tummar och tår för dig.

Anmäl
2009-10-29 13:12 #5 av: cina65

#4 Ja jätte spännande ska det bli men ibland verkar det som om där inte är några valpar och i nästa stund så är hon med valpar.  Suck, ja tiden får utvisa vad det blir av detta.Obestämd

Hovslagaren var här idag och nu är min prins verkad men det var väl inte helt problemfritt men betydligt bättre än vad jag väntat mej ändå.

Det lugnande jag hade hemma räckte inte till hela vägen så vi fick ringa distriktsvetrinären för att få mer lugnande till han.

Hovslagaren var här kl 8 prick och vetrinären kom ca 5 minuter i 9 och kvart över 9 var allt klart.

Det känns jätteskönt att det är gjort nu så jag kan börja arbeta han mer med allvar inför inridningen. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.