Övrigt

"kan vara bra att ha"-saker...

2009-10-15 16:43 #0 av: Dior

Finns det fler än jag som det tar emot för att slänga häst/stallsaker? Eller är jag ensam i hela världen?Flört

Ex. trasiga täcken (och grimmor)..."kanske kan knäppena en gång behövas till nåt, eller gjordarna"...

Remmar till träns, för stora för våra hästar, jag för längesedan sålt, eller rentav gett bort. "Kan vara bra att ha.."

Voilockar. Har fyra voilockar liggande som jag ännu inte kunnat göra mig av med, trots att vi inte använder sadlar de passar till. "Kan vara bra att ha" TILL VAD?

Ett par hela (långa) chaps som är för långa för mig, för trånga för gubben, och fullständigt meningslösa att ha kvar.

Däremot har jag lyckats sälja mina tre vanliga shetlandsträns som bara hängt i 3 års tid. Och vad händer? Jo, jag blir med welsh mountain (på lördag) som jag skulle kunnat ha dem på.

Nja, säkrast att behålla resten också. Kanske, "kan vara bra att ha"Flört

Anmäl
2009-10-15 17:24 #1 av: Elshira

Jag är nog lite lika jag (A) Jag har dock rensat ut en hel del efter som vi gjort oss av med alla stora ponnyer. Men alla sadlar, kandar och fina träns finns kvar. Så att skule jag skaffa en ny så skulle jag kunna använda "det bästa" i.af.

Men spännen, gjordar mm hänger kvar! ^^ De kommer alltid till användning någon gång och ifall att man "bygger om" saker :D

Anmäl
2009-10-16 00:24 #2 av: perlino

Är det trasigt så är det inte mycket att spara på.

Anmäl
2009-10-16 00:52 #3 av: cina65

Åh jo jag kan nog samla på mej en hel del och det kan ju som sagt var vara bra och ha. Så nog är jag väl lite samlare av mej och jag kan även köpa saker jag hittar på rea även om jag inte behöver det, men det kan ju behövas någon gång. Flört

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-16 01:26 #4 av: Elshira

#2 Snabbknäppen från trasiga täcken brukar alltid gå åt så dem sparar i.af jag på! ^^ Hakar av olika slag och som cina så rea shoppar även jag ibland trotts det är onödigt xD Men inget har varit i onödan i slutändan! ^^

Anmäl
2009-10-16 12:39 #5 av: kaka1234567

Nu har jag ingen häst men om jag nu hade haft den jag tänkt mig skulle de nog inte gå åt mycket.Då han är försiktig av sig.Men mamma älskar att skäma bort våra djur så tango skull a e hel del täcke,brstartrns mmm.Som#3. och #2. Säger de är oftast ganska bra att spara på lite skitt Flört

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-10-16 17:33 #6 av: perlino

#4 Ja, jag klipper av såndana saker ibland, men jag spar inte ett helt trasigt täcke. :)

Anmäl
2009-10-16 23:03 #7 av: HannaT

Allt trasigt och slitet slängs. Jag lägger (tyvärr) hellre pengar på nya grejer. Tungan ute

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Anmäl
2009-10-18 00:07 #8 av: cordenia

Har lätt för mig att samla på mig saker, men är det ngt jag ser att det inte går att laga osv så klipper jag bort spännen och är det ngn del på ett träns som har gått sönder slänger jag den men spar resten kan ju gå att använda igen på ngt annat Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.