Avel

Angloarab

2009-10-19 18:56 #0 av: Fiona

Är angloarab korsning mellan arab & fullblod eller arab & halvblod? Jag har alltid haft för mig att det är arab & halvblod men idag sa min kompis att de va arab & fullblodObestämd

Vad brukar höjden ligga på & näms den som arab eller korsning på ett sånt här forum? Är det någon här inne som har en?

Är nämligen sugen på en framöver så jag luskar lite =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-10-19 19:13 #1 av: AnneN

Angloarab är korsning mellan arbiskt fullblod och engelskt fullblod

http://www.angloarab.se/

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-10-19 20:15 #2 av: kaka1234567

som #1,säger.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-10-19 20:42 #3 av: Dior

En angloarab är en angloarab, och är en korsning av engelskt- och arabiskt fullblod i grunden.

Sen finns kombinationerna:

Angloarabiskt Fullblod-Angloarabiskt Fullblod

Angloarabiskt Fullblod-Engelskt, eller Arabiskt Fullblod.

Vanligast har jag för mig det är runt 160.

Vi har själva tagit fram ett par angloföl, och det ena stoet såg ut så här vid 2 års ålder.

Anmäl
2009-10-20 16:52 #4 av: Fiona

Tack för svar! Jag vill ha en arab fast i större format då jag är lång och en angloarab är väl så nära jag kan komma antar jag ?! Men finns det någon korsning av arab & halvblod som också är en egen ras?

#3 Vilken liten goding, hur hög & gammal är hon nu?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-10-20 16:59 #5 av: AnneN

I denna artikel på wikipedia finns det en rubrik som heter "Se även" längst ner, kika där för där finns en del arabkorsningar som är "egen ras"

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.