Utrustning

Så himla glad!

2009-10-19 22:24 #0 av: Dior

Har lääänge hållt på att joxa med att köpa billiga westernsadlar från annonser till Gowlaz, men inte hittat någon som passat. Har därför ridit barbacka i några år.

För några dagar sen kom en kompis och lånade ut sin sadel till mig, en som passade, (och som jag först skulle köpa) men hon tipsade sedan om en annan hon trodde skulle passa. Och tro på f*n, det gjorde den!

Har äntligen hittat en "billig" märkes-sadel, som faktiskt passar. Tog en tur på Gowlaz när jag hade hämtat den(skickades) och skall ut i padocken, så fort gubben verkat färdigt de shettisar som står inne för hovvård nu.

Får man lov att bli så här barnsligt glad över något som man letat efter så länge!!?? Jo, jag tycker det.Glad  

Anmäl
2009-10-20 00:53 #1 av: cina65

Ja man får bli så barnsligt glad, det blir jag med när man hittar det man söker och allt faller på plats. Glad

Kul att du hittade en som passade för det är en hel vetenskap att hitta sadel som passar och till rätt pris dessutom.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-20 11:56 #2 av: Elshira

Jag har iofs. bara vanliga sadlar och främst till B-D ponnyer. Men jag har alltid antingen haft sadlar redan eller hittat direkt som passat! Är så överlycklig för det, men t.ex min ena unghingst (B-ponny) har operfekt sadelläge och är som skapt för att ha sadel på ryggen. Då är man överlycklig att inte behöva leta som en idiot!

Så ja VAR BARNSLIGT GLAD! :S

Anmäl
2009-10-20 16:04 #3 av: perlino

Grattis :)

Anmäl
2009-10-20 16:43 #4 av: Dior

Tack så mycket!

Idag kände jag mig som ett barn, dagen efter julafton, som längtade efter sina nya leksaker!

Kunde knappt avbryta i går kväll när jag tog ut Gowlaz i padocken. Mycket bekväm sadel. Dessutom gick Gowlaz bättre och bättre ju längre tiden gick. Inte sjutton vill man sluta då! Men gubben fick, mer eller mindre tvinga mig av honom till slut, efterssom barnen skulle i säng, hästarna nattas mm mm.

Han skulle visst ta en ridtur i dag efter jobbet, men sen är det allt min tur! Inte fick jag ont i ryggen heller, som jag alltid fått den sista tiden efter en barbackatur.

Kul kul!Skrattande

Anmäl
2009-10-20 16:59 #5 av: Fiona

Vad roligt för dig Skrattande Dom där förbaskade sadlarna blir jag galen på, det känns omöjligt att hitta en som ligger bra & är skön! Tur att du hittade en =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-10-26 11:23 #6 av: Caspianowner

Att hitta bra sadlar till araber det är är praktist nästan omöjligt. Jag slet i många år med att få tag på passande sadlar till mina Araber. Det sluta med att det blev Stubben på båda. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.