Annonser

Medryttare/hästskötare i THN

2009-10-23 19:11 #0 av: LinaN

hoppas det är ok att jag lägger in en annons här hos er också :)

Söker nu efter någon som kan hjälpa mig med min häst 1-3 dar i veckan, då jag behöver lägga litet mer tid på studierna. Blanda foder, väga upp hö, mocka i torv. Eventuellt rida om vi kommer överens om det. Vid ridning delar vi på hovslagaravgifterna.

Hästen är en kallblodskorsning, 4 år gammal. Grundriden. Stabil i skog och mark, inte helt trafiksäker ännu "muckar gräl" med lastbilar och bussar (kickar bla efter dem). Finns många fina ridvägar inne i skog utan att man måste rida på eller förbi högtrafikerade vägar. Hoppglad både på ridbanan och i skogen. Tål inte att ridas ihopa och hållas fast mellan skänkel och hand, han får bryt då.

Bussen stannar 500m från stallet och bussen går regelbundet. Finns flera kamrater att rida ut med. Trevlig stämning i stallet och mycket kunnigt och hjälpsamt folk.

Du är pålitlig, nogrann och lugn. Van vid unghästar eller hästar med speciella behov.

kontakta mig per PM

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2009-10-23 20:37 #1 av: kaka1234567

De är ok att lägga ut den här=)

ÅÅÅ jag skulle gärna hjälpa till då jag är van vid problem hästar är lugn mm men jag bor för långt =)

Lycket med att hita någon bra =)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-10-23 21:45 #2 av: LinaN

#1 han är ju inte en problemhäst men han är i stort behov av att matte och medisen gör likadant. Samt att man är bestämd men utan att bli kaxig, han försöker gärna ta överhanden annars...

Hade ju en tjej som provred honom i våras och det höll på att barka rätt åt skogen. Han höll på att gå igenom staketet, alltså i skritt för att hon inte kunde ta kommandot och styra honom från staketet. Han hade tatt kommandot helt och hållet. Så han är ju inte en korkad häst, tvärt om, för smart ibland.

Anmäl
2009-10-23 22:46 #3 av: kaka1234567

#2.Haha ja han är smart Skrattande

Min kompis haden en sådan häst när jag red de va han skit snäll men man skulle va bäred endå vett presis hur de är Tango va lite så men han va ju problem häst.Men kopisens häst är så som du beskriver ja fick ha hand om i en period.Men nu är han återstäld då ja fick ta hand om honom.Rider till han 1 ggr v.Men kommer och hjälper då hon känner de behövs.

Lycka till =)Han är underbar =)

Mvh kaka

Anmäl
2009-10-24 00:45 #4 av: cina65

#2 Nu vet jag inte om jag missat något, men var i detta land finns denna hästen då?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-24 00:52 #5 av: kaka1234567

Om inte jag har fel så låg de någonstans i Vänersborg eller har jag fel ??

Mvh kaka

Anmäl
2009-10-24 00:58 #6 av: cina65

Ok. det kan ju vara bra att veta.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-10-24 01:38 #7 av: LinaN

THN = Trollhättan :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.