Övrigt

Kontrollfreak?

2009-11-13 14:11 #0 av: Dior

Är du ett riktigt kontrollfreak i stallet?

Kan du få lite irriterande vibbar om inte allt är i sin ordning innan du går?

Jag är det absolut. Vill ha stallet klart inför kvällen direkt efter utsläpp, och då skall verkligen allt vara klart innan jag går därifrån. Mockar gör jag hellre själv, än att be nån annan, trots att jag vissa dagar kan spy åt det. Men oftast tycker jag det är en trevlig sysselsättning.Glad 

Har jag fått avbryta mitt i allt så har jag svårt för att konsentrera mig på annat, och skulle det springa andra där, som då vi hade inackorderingar, så kan jag bli riktigt grinig om saker står i oordning, smuts och skräp lämnas, eller utrustning o dyl.

Helt klart bäst med eget stall för min del.

Fodrar jag också helst själv. Min man kan få göra det ibland, men så är ju också hälften av hästarna hans.Flört

(Har jag blivit lite av en grin-tant, kanskeObestämdFlört)

Anmäl
2009-11-13 17:54 #1 av: Fiona

Jag gillar när det är upplockat och snyggt men grejer hr en förmåga att hamna på fel plats n'stan hela tiden. Kan inte påstå att jag är ett kontrollfreak ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-13 23:01 #2 av: kaka1234567

Snyggt och fint kan inte gå hem inan jag smort tangos sadel/träns/grimma.Om jag inte jag gör de kan jag nästan inte somna då de är en del av rutinen som brytits.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-14 18:48 #3 av: HannaT

Jag tycker inte om oreda i stallet, men jag får inte panik av att allt inte är på sin plats. Tungan ute Så nej, jag är inget kontrollfreak.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Anmäl
2009-11-16 14:05 #4 av: PillanN

Jag vill ha ordning o reda i stallet och bland sakerna.Hela sommaren har varit kaos pga ombyggnaden vilket kröp i kroppen på mig enbart av att se eländet Tungan ute 

Jag är noga med att läder,borstar,täcken...ja allt ska vara rent. Både snyggt och dessutom håller sakerna längre. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.