Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
OT - Off Topic

Äntligen kväll 1/11

2009-11-01 21:18 #0 av: Dior

Det blev sent igår, så idag har jag varit lite seg. Vi var ute med barnen igår på varsin ponny och red omkring bland grannarna och "tiggde" godisFlört

Sen hade vi besök, snack och snacks för hela kvällen och väldigt trevligt. Men idag har jag varit lite loj. Hade besök av Plannjas fd ägare som håller med om att det bara måste finnas en bebis i hennes mage. ick se lite bilder på Plannjas son, Szamor e:Smasc som såg jättefin ut.

Sen har jag pendlat mellan mockning, stå och vakta på Leka, se efter vad mina busbarn pysslat med osv osv.

Leka vill verkligen inte att jag skall veta om hon har bebis eller inte. Förut har hon ALLTID pissar så fort hon kommit in på kvällen. Innan hon börjat äta t.om, plus alltid om hon inte kommer ut som 2:a på morgonen. Men inte nu inte. Hon är snustorr i min närhet, och jag som längtat såå efter WeeFoal och provsvaret.

Börjar tro (igen) att hon är tom, men vill inte att jag skall få reda på det. Då kommer ju maten att minska och hon kommer att få röra på sig mer...

Någon som har tips på hur man får ett sto att kissa??? Att ge mer vatten i fodret fungerar inte. Har testet.

Hur som helst, så hoppas jag ni alla haft en trevlig söndag. Nu skall jag fortsätta titta tv´n.Glad

Anmäl
2009-11-02 00:28 #1 av: Fiona

God natt!

Tog sovmorgon idag men har hunnit med att plugga, jobba & fia stallet & hätarna. Har precis sett klart på Djävulen bär Prada så nu ska jag plugga lite innan jag somnar!

Natti

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-02 00:47 #2 av: kaka1234567

#1.Jag såg på den med pga att jag kommer va så tröt imårgon sa hon att jag slipper skolan.De är i alla fal skönt men då moste hjälpa til med städning,och plugga.

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-02 01:02 #3 av: cina65

God kväll.

Idag har ja inte gjort så mycket, bara putsat hästar och deras utrustning lite. Sen blev det en del träning med daimler så han kan lyfta hovar utan bråk, den dagen ser jag fram emot, han skall alltid hålla på och antingen sparka en del eller så bits han.

men skam den som ger sej, idag tog det en timme och en blåbiten arm innan vi fick kraysa framhoven men vi vann och det var huvudsaken.

Vi gick även genom stoets ena bakben som har en gammal taggtrådsskada från tidigare hem, vet inte riktigt hur det blivit hoplappat men snyggt är det inte, oavsett har hon ibland problem med detta benet och efter konsultation med vetrinär funderar vi skarpt på att få det uppskuret och ihopsatt lite snyggare samt så hon inte får såna problem av det. Det är ju lite synd om en så fin häst med hennes utbildning skall gå och dra i hagen bara och då vetrinären tror att han kan fixa det så hon går att rida fast kanske inte tävla, så är det värt varenda krona.

Får ringa försäkringsbolaget och se om de betalar något av detta.

Nej nu kallar kudden på mej så godnatt på er alla. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-02 01:09 #4 av: kaka1234567

Godnatt =)

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-02 10:38 #5 av: Fiona

#2 Ofta du slipper gå till skolan för att du sitter och kollar på film till sent?Förvånad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-02 17:53 #6 av: kaka1234567

#5.Idad slapp jag och kanske imorgån med.Men de är bara för att jag är så bra och före i skolan att mamma tycker de kan va ok  =)

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-02 21:07 #7 av: cina65

#6 Oj vad snäll hon är, det hade minsann inte mina ungdomar fått bli hemma för. Flört

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-02 22:18 #8 av: Dior

Nädu, inte jag heller. Spelade ingen roll hur duktig jag var, eller hur långt före i klassen. FÖr det var jag i perioder. (Min mamma måste tyckt det varit skönt att vara ensam...Tungan ute)

Anmäl
2009-11-02 22:22 #9 av: kaka1234567

Haha Tungan uteSkrattande

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-02 23:13 #10 av: cina65

Ja så är det nog, jag tycker det är skönt när mina tonåringar är i skolan och jag kan pyssla i stallet ensam. Flört

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-02 23:19 #11 av: kaka1234567

Min mama tycker säkert de är skönt att va ensam ibland.men att hjälpa till hema tycker hon säkert är också skönt. FlörtSkrattande

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-02 23:22 #12 av: cina65

Javisst är det skönt att få hjälp hemma, men i detta hemmet blir det mest att jag får göra om det dom hjälper till med så då är det lika bra att göra det själv.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-03 10:12 #13 av: PillanN

Tycker det ger lite fel signaler.Vi har skolplikt i Sverige,alltså och jag tror inte lärare o skola anser att elever får stanna hemma bara för att man är duktig i skolan.

Bara min åsikt.....

Anmäl
2009-11-03 11:44 #14 av: kaka1234567

#12.hahah Tungan ute

Vi hade pratat med min lärare och hon tyckte de va ok så länge jag hade matreal med mig.För hon vet hur bra och mycket före ja ligger så jagkan lika gärna stana hema och plugga lite.Sen måde jag inte så bra igor och idag heller hane skit ont i huvudet så de var lika bra.

Mvh kaka

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.