OT - Off Topic

Eftermiddag/kväll igen 4/11

2009-11-04 17:37 #0 av: Dior

Ja, nu närmar sig kvällen. Har bara gjort de dagliga måstena idag. Känner mig inte fullt frisk, men har ändå varit lite piggare idag än i går.

Tog en kort prommenad idag med Elle (welshen) men det blåste halv storm och var inget trevligt alls att gå omkring i. Nu snöar det lite lätt, men blåser lika kraftigt fortfarande.

Ikväll skall hästarna in lite tidigare. Dior har tappat en sko, så resten skall också plockas av. Leka skall få på sig skor istället on nu hovslagaren får tag på skor till henne som han skulle komma över med. Min man verkar och skor själv hästarna här. Men vi tar ut hovslagare då och då i alla fall. Framförallt till de yngre där det behöver gå snabbt och smidigt.

Sen skall jag ha en pysselkväll med alla installade. Rida gör jag inte ikväll. Dels känner jag inte alls för det med ett litet virus som lever loppan, och dels för att det blåser så tråkigt mycket. VILL HA RIDHUS!

Sen är det Bonde söker fru, och Efterlyst som gäller här.

Anmäl
2009-11-04 17:50 #1 av: Fiona

God em!

Började inte skolan försn 11.40 idag så hann med att skritta Fiona en stund på morgonen innan jag tog moppen in till stan. Åkte till Ö&B först för att köpa matteblock & en godispresent, åkte ner till centrum och lämnade in några bilder för framkallning och sen vidare till skolan. Var så kallt om ansiktet så det kändes som att halva var förlamat x) Gick över när jag pratat ett tag ;)

När skolan var slut så åkte jag för att hämta bilderna samt köpa material till ett collage som jag håller på att fixa med, present till en kompis som fyller år idag. Sen åkte ja hem och det snöade & blåste, huja! Fast det var medvind så det gick som bara den hem ;)

Nuska jag fixa lite här inne & i satllet och sen senare ska jag åka och gratta kompisen :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-04 23:57 #2 av: cina65

God kväll.

Idag har vi nog mest latat oss både hästar och jag. Snön vräkte ner och stormade som bara den hela dagen så det kändes inte kul att jobba ute alls.

Jag väntade in i det längsta sen bestämde jag mej för att ta ut hästarna oavsett, dom var inte ute så många timmar för båda stod vid grinden och såg eländiga ut så dom fick komma in igen. Dom var ute 4,5 timmar sen tyckte jag synd om dom och ni kan tro dom vart glada när  jag kom med grimmskaften och dom skulle få komma in igen, dyngsura och leriga som synden.

Jag hoppas på bättre väder i morgon så man kan jobba mer då.

Har beställt ett täcke till Daimler som jag hoppas kommer denna veckan så jag kan börja vänja han ha det på sej för då kan han vara ute även om det regnar lite mer.

Hagen ser ut som en enda lerig sjö och jag vill verkligen få tag på den marken vi ska köpa så man kan få bättre hagar till hästarna då det vi har idag är i storlek med en padock och bara är upptrampad.

Men vi får hålla tummarna för sol eller frost så marken blir lite hårdare än vad den är idag.Obestämd

Min dag har mest gått åt till att bära in ved och elda upp den i samma takt, tråkigt men måste göras det med.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.