Övrigt

Knasiga annonser...

2009-11-06 20:32 #0 av: Dior

Tycker det känns lite fel, när jag läser annonser "bra hem=bra pris"... Ehh, säljer man överhuvudtaget till hem man inte tycker är bra???

Blir bara lite fundersam, och undrar var de drar gränsen. Frågar man själv (ja, det har jag gjort....)men tycker inte att det känns så äkta, det de svarar. Mer att: Ja, du duger och kan få hästen till reducerat pris...Resten vill de inte gå in på. Så något bra svar tycker jag inte att jag fått än.

Upplys mig gärna. Vad menas???

Anmäl
2009-11-06 23:28 #1 av: cina65

Ja det har jag också funderat på, ju mer man duger desto billigare blir hästen, undrar vad de kostar om man inte duger då?? Obestämd

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-07 10:29 #2 av: iita

Jag tror att såna personer som skriver det i annonsen, är sånna som kanske har lite halvbrottom att bli av med sitt djur, och det finns en rätt perssn där ute som kanske inte har dom pengarna att lägga som man begärt, och då är priset diskuterbart. Och dom skriver ut det för att få fler spekulanter? Jag vet inte hur folk tänker när dom skriver det. Men jag skrev så i min valp annons, och det är inte för att sälja till nån som inte känns bra, jag har valt mina köpare med mkt stor omsorg. Men jag kan absolut sänka priset till nån som jag tycker känns riktigt rätt om jag fastnar för nån. Som den sista valpen som vart kvar, hon hamna nog bäst, och vart den som jag tog minst för!

Anmäl
2010-01-06 21:37 #3 av: Dior

Nu vill jag verkligen bara skriva av mig, för det är så deprimerande...

Hur kan vissa ha mage att skriva ut annonser om att de söker ex. "arabSTO, okompilcerad i alla lägen, inriden, utställd med guld ELLER MER, max 15000, gärna avbetalning" eller "shetlandsto, okomplicerad i alla lägen, inriden, inkörd, barnkär, max 4000 INKL. UTRUSTNING"!!!!

jag har svårt att förstå hur folk överhuvudtaget kan slänga ut såna annonser, och ännu mindre i fall någon desperat nappar på att sälja.

Skamligt!

Visst kan man önska sig något av dessa ex. och inte ha mer pengar att lägga vid hämtning. Men kan man inte formulera sig bättre i såna fall? Eller är det verkligen så illa att folk tror att de kan få såna individer för dessa priser idag?

Anmäl
2010-01-06 21:44 #4 av: kaka1234567

Ush ja folk tänker inte iblan blir så arg de är ju nästan som att ge bort en häst (djur) gratis fast en man lagt ner så mycket jobb. SJUK`T

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2010-01-07 11:49 #5 av: Fiona

Något annat som är sjukt är när dom säljer hästen till avel men inte skriver ut stammen...Tungan ute

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.