Övrigt

Dodde åker

2009-11-10 21:51 #0 av: Fiona

Var hos sadelprovaren idag och det gick åt pipsvängen. Jag behöver 17,5 tum i sists för att jag är så lång med det går inte lägga på han mer än en 17 tum för att han har så kort rygg. Så nu har jag gjort allt som går att göra men det går inte att lösa på något sätt Gråter Så nu måste han tillbaka till ägaren och ska då säljas. Jag bara gråter och gråter och vet inte vad jag ska göra för det finns inget att göra. Jag hoppas i all fall att han står kvar här medans spekulanter kommer och tittar så att jag har lite att säga till om. Uppsägningstiden är tre månader så han får stå här tills hon hittare en passande köpare eller tills tiden går ut. Så om ni vet någon som vill ha en trevlig arabvalack där sadel inte ingår så tipsa! Ska lägga ut en annaons här också sen när hon satt ett pris för honom

Ville bara skriva av mig :(

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-11 00:20 #1 av: cina65

Men kan du inte få en sadel specilalgjord så den passar både han och dej?

vet det är dyrt men jag hade provat.

Synd om du behöver lämna han ju.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-11 08:19 #2 av: Dior

#0 Fy, vad trist. Tänk att sadlar ska kunna ställa till det så. Vad är det för typ av sadel du letar efter?

Anmäl
2009-11-11 10:56 #3 av: Fiona

#1 Ägaren har inte pengar till att köpa en sadel, hon lyckades skrapa ihop 1500 nu... Och mamma & pappa vill inte heller lägga några stora pengar på honom då han inte är våran, och sen börjar han ju bli liten :(

#2 Kvittar om det är allround, hopp eller dressyr bara det passar men det verkar vara omöjligt :( Hon sa att det kanske skulle funka med en bomlös sadel men de är ju svindyra och sen blir väl inte sitsen större för det?! Western skulle kanske också funka men de är inte riktigt den grenen som jag är intresserad av tyvärr :(

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anmäl
2009-11-11 18:35 #4 av: kaka1234567

#0.vad tråkigt.

#3.Bomlöda sadlar är inte alls svin dyra de finns i olika moddeler och storlekar.

Här har du ett par bra hemsidor. 

http://www.sadelboden.se/?artnr=0506

PÅ den här sidan är alla sadlar bomlösa men kan se ut som vanliga ängelska tex.dressyr .

http://houseofcharisma.com/MasterBackTreelessSaddles/REA.htm

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-11 18:50 #5 av: Fiona

#4 6500 är på tok för dyrt :(

Jenny

Anmäl
2009-11-11 19:00 #6 av: kaka1234567

Har du kollat andra hemsidan nedan för den första?

Här fins de billigare http://www.hastvarld.se/bomlös-c-30_200.html

en till http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320619&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-11 22:11 #7 av: Dior

Verkligen jättetråkigt att du behöver lämna tillbaka Dodde. Tipsar dig om att om du skulle ta en annan på foder så låna med, eller köp loss sadeln h*n har haft. Vet själv vilket helsike jag haft i 5 års tid med att hitta sadel. Dum som jag var sålde jag Gowlaz dressyrsadel INNAN jag hittat en ny (western) och fick därför rida barbacka i dessa år. Inte kul i längden.

Men nu när du har varit hos sadelprovaren så borde du ha alla mått som behövs...!? Prova att skriva egen annons med just de mått som behövs. Det kan ge resultat.

Anmäl
2009-11-11 22:19 #8 av: cina65

Ja jag hller med Dior på detta, det bör även följa med sadel och träns när man blir fodervärd åt en häst om den är ridbar.

Men skulle det sen vara att den inte passar ryttaren så får man fixa annan själv.

Men gör som Dior sa och sätt ut annons med de rätta måtten så ska du se att det fixar sej.

Mvh Carina

Anmäl
2009-11-11 22:33 #9 av: Fiona

Jag fick med en sadel till honom men den låg så himla dåligt så han fick ont i ryggen av den. Vi krävde då att ägaren skulle fixa fram pengar till en ny då utrustning skulle följa med honom, ägaren är i sin tur en fattig student och har skjutit fram det. Men nu tillslut så kom vi övenerns att betala halva var. Grejen är ju att jag måste ha 17,5 tum i sitsen för min längd och han kan max ha 17 tum för sin korta rygg, så det är tyvärr ett döläge :(

Jenny

Anmäl
2009-11-11 22:37 #10 av: kaka1234567

Har du kollat inlägg #6.?

Mvh kaka

Anmäl
2009-11-11 22:38 #11 av: Dior

Okej. Förstår båda era lägen. Men fråga ägaren om hans gamla sadel kan säljas och ni köper en ny ihop och delar på resten. Alltså lägger pengarna för gamla sadeln på den nya, och delar på resten.

Ni kan ju båda komma billigare undan på det viset.

Anmäl
2009-11-11 22:47 #12 av: cina65

Ja det var ju bra, men du skall nog titta på en massa olika sadlar för det finns en hel del olika märken som är antingen stora eller små i storleken.

Tex jag kan lägga min 17 tums dressyr sadel ( Griffin ) på min arab men samma sadel men med märket CH passade inte alls.

Mvh Carina

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.