OT - Off Topic

God Morgon

2009-11-06 09:48 #0 av: Dior

6/11

God morgon där ute!

Här regnar det och är bara allmänt trist. Har inget speciellt planerat idag, mer än det vanliga. Hugo och Hampuz ponnisar skall få komma in och torka innan de skall ut och rida. Jättekul med barnens stora ridintresse, men mindre kul att de vill ut även när det regnar... För mig alltså.

Skall hämta spån och torv i eftermiddag. Under helgen här hoppas jag på att lösdriften blir färdig så stona kan flytta in till den hagen som är så mycket torrare än den de har nu. Snökäppar skall sättas upp, ved kapas, det skall storhandlas samt att jag skall fixa ögonfransarna.

Dessutom skall våra hyresgäster ute i lägenheten passa barnen i helgen så jag och gubben kan rida ut tillsammans för en gång skull.

Undrar om vi verkligen hinner med allt.

Det återstår att se.

Ha en bra dag!

Anmäl
2009-11-06 13:17 #1 av: cina65

Godmorgon eller god middag. Glad

Min dag började med att hovslagaren stod i dörren 8.15 och ville verka stona, jaha här står man i nattsärken och rent yrvaken men men det är bara att knata ut och hjälpa han fixa vad han skall, så nu är det gjort det med.

Vi ska träna Daimler idag med hovkratsning, och vänja han vid täcke så han inte behöver bli dyngsur när han står ute i regnet. Han skall även vänja han vid att stå uppbunden men det blir nog inte idag då det blir för mycket för han då.

Candy skall longeras eller tömköras så hon kan komma igång igen och Junette skall köras en vända, får se hur långt man hinner på en dag med tanke på att det mörknar redan vid 5 tiden nu.

Nej nog bäst man sätter igång om man skall hinna med allt innan kvällen. Obestämd

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-06 17:14 #2 av: Fiona

God em!

Skoladg som vanligt idag, en seg dag! Nu ska jag ut och skritta Fiona en sväng & sen göra stallet. I kväll ska jag kanske vara med en kompis, annars blir det att bara slappa!

Hoppas ni har en bra dag

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-08 09:19 #3 av: Dior

GodMorgon 8/11

Vaknade för en timme sen av att Hugo och Hampuz stod i trappan och kastade frisbee till varandra...

Ute var det regält med dimma, men den har lättat nu. Dock väldigt mulet. Hoppas det blir uppehåll i alla fall.

Snart skall jag gå och ta ut hästarna. En kopp kaffe till bara. I dag skall det sista på lösdriften fixas, sen är det bara att fylla med strö (torv och spån) och börja flytta över hästarna.

Grannen kommer upp och hjälper till att sätta snökäppar i eftermiddag. Rida skall vi också göra förstås, men det får bli padocken idag. Ljuset behövs till att göra annat under dagen.

Ha en bra dag, alla!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.