Övrigt

God morgon 3/11

2009-11-03 09:14 #0 av: Dior

Trist väder ute. Regnar småspik och blåser kallt. Inget roligt alls. Har precis skjutsat äldsta sonen till skolbussen, och fått i mig ett par mackor. Snart dags att gå ut till hästarna med Hampuz.

Men ögonen går fullständigt i kors på mig. Spånet kom hem sent igår men att ströa lösdriften var nödvändigt, så det blev gjort, i mörkret. Hampuz har lyckats slarva bort 3 av våra ficklampor, förstört 2 och tagit slut på batterierna på 2. Så det blir att köpa både nya ficklampor och batterier nån dag. "Ej för utlåning till små klåfingriga pojkar"! 

När jag skulle krypa till sängen senare så var ett par fölisar ute på tomten och härjade och hade hade kul. Ut i mörkret, blåsten och regnet och jaga in dem i hagen igen.

Så idag känner jag mig inte pigg, och förkylningen har lagt in en extra växel.

Nä, ut och göra stallet så jag, förhoppningsvis kan få lägga mig i soffan en stund sen.

Ha en trevlig tisdag!

Anmäl
2009-11-03 14:41 #1 av: kaka1234567

Ush ved jobbigt de är för dig.Men hur kom fölisarna ut??Kan de va någon stans staketet är paj elle?

Idag ska jag till stallet och gosa med bebbe sen ska jag åka til lyckås och hööks för att kandla lite grejor.Då jag ska tävla i hälg och köpa lite nya borstar/grimmer/fet/tvål mm

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-03 15:00 #2 av: Dior

#1 Vi har haft halv storm här i natt. Och vi har breda band på hagen som brukar...blåsa av från isilatorerna, som har ett knäppe för banden. Om tråden slakar någonstans, som den gjorde nu, så får vinden större kraft att helt enkelt blåsa upp knäppena. Låter otroligt, och är ganska irriterande, men händer inte så ofta. Anledningen till att tråden hade slaknat är att det blivit geggit i backen och ett par stolpar satt lösa. Så det var bara att fixa även det.

Så du skall tävla i helgen. Kul. Önskar dig lycka till!Glad

Anmäl
2009-11-03 15:36 #3 av: cina65

#1 Va kul att du ska tävla, vad ska du tävla i ? hopp eller dressyr?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-03 15:44 #4 av: kaka1234567

#2.Tack ja de ska bli kul.De va tur att de gick och att laga och att fölisarna inte stak SkrattandeMen gud vad tråkigt de är med vädret.Här är de kalt men inte tromigt och blåsit.

#3.Jag ska tävla i hoppning.Sen hade jag tänkt att tävla i handy horse.Förhoppnings vis på tango men vi går se om han ens går med.da hade jag tänkt att linda hans ben i cream/ett schabrak i crem/fårskins ludd i nacken och på sadel gjorden =)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-03 22:30 #5 av: Fiona

God kväll!

Skoladag som vanligt, slutade halv 2 = ill gött. Skrittade Fiona en liten runda och hade med vovven :) Gjorde stallet och fixade till kaninen, gick in och bänkade mig framför oth. Sen fick jag strikta regler om vad som gäller för att jag ska få ha kvar grisarna & bredbandet, så bästa att lyfta på rumpan och börja städa!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.