Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
OT - Off Topic

God Kväll

2009-11-07 23:24 #0 av: Dior

7/11

Nu har kvällen kommit, igen. Tycker jag har inte gjort mycket, men är fullständigt slut...(!?)

Började med att få ta hästarna på morgonen (trots att det var gubbens tur) men det gör mig inget. Bara mysigt att gå och pula i stallet, när vi nu bara har 6 installade. Rogivande, helt klart.

Men självklart skall Franz komma och tycka sina saker, och denna gången var det att vi nu på en gång skulle åka iväg och storhandla, samt köpa nya vinterkänger till Hugo och strumpor till båda barnen. "De förbrukar strumpor som hästarna förbrukar sitt spån", brukar jag säga, för att vara lite märkvärdigFlört

Hur som helst blev det en tur till affären Partay för min del också. Är ju Fars Dag i morgon och hade noll i huvudet på vad jag skulle köpa, men hittade i denna affär en riktigt fin medalj som det stod: Världens Bästa Pappa på, som jag köpte, samt en w-plunta...

Väl hemma tog jag itu med mockningen. Nästan direkt efter att stallet var klart så kom min svärmor och ville få fixat sitt avgas-system. Det fixades av Franz, medans hon fick vara barnvakt.

Jag cyklade bort till grannen och fick ögonfransarna fixade istället. Tog sin lilla tid, så sen var det bara att ta in kusarna, fodra och fixa fossingar på dem, ut i mörkret till shettisarna som går på lösdriften och gå igenom dem.

In och umgås lite med barnen, få dem i säng, och sen hälla upp lite vin och kolla på Körslaget.

Nu är det slut, och jag sörjer lite att inte Pontare fick vara kvar, men "Team Ola" var andra favoriten, så jag får hålla på dem nu i stället.

Hoppas alla ni andra haft en trevlig lördagskväll.

(Nya lampor till padocken har jag fått idag ocksåSkrattande)

Anmäl
2009-11-07 23:40 #1 av: kaka1234567

Idag tävlade jag jag van och fick en roset.Jag gjorde inte så mycket mer en att tävla på hela dagen.En tävling tar på en och äter upp hela dagen.Flört

Nu ska jag drika te med morsan och titta på tv.Skrattande

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-08 00:10 #2 av: cina65

#1 Vad kul för dej Glad Vilken häst red du?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl
2009-11-08 00:12 #3 av: kaka1234567

Jag trpor inte du vett vem de är men hon hetter Adette.Har ingen bild på henne men kan ta en imorgon =)

Mvh kaka

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Anmäl
2009-11-08 00:18 #4 av: Fiona

God kväll!

Tog en välbehövlig sovmorgon, gick ut till pållarna & kaninen när jag vaknat till liv. Slappade halva dagen och klörde sen syrran till floby för att köpa godis. Gick ut och fixade stallet och duschade sedan innan det var dags att ge sig av till klubbfest i ridklubben. Åt god mat, tog emot priser, trelig & skrattvänlig underhållning bjöds det på.

När vi åkte hem såg vi att det brann och åkte närmare för att se vad det var. Visade sig vara en stor gård, två byggnader brann. Har hört att foderladan brann och att det brann så dom försökte få ut djur. Hoppas att det inte sprider sig, dom har närmare 500 kor där! Folk mjölkar till 01 men hoppas att dom han ta sig ut om det var där det brann. Känner några som jobbar där :(

Nu ska jag sitta här lite innan jag drösar i säng!

hoppas ni haft en bra dag =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anmäl
2009-11-08 00:42 #5 av: cina65

Godkväll!

Idag har vi städat upp på gården och kan väl säga att det var drygt, Rynkar på näsan men vi är långt ifrån klara.

Kan ju säga så mycket att gubben här har bott ensam i 13 år och är ett fan av bra och ha saker.....Foten i munnen

Så nu har jag ett rent helskotta att få iordning här, tänk dej själv att få bort allt skit någon med stor lastbil lyckats dra hem under alla dessa år, på ett halvår. Jag kommer vara halvdöd när vi är klara med detta. Obestämd

Men jag har i alla fall mina älskade hästar och pyssla med mellan allt röjande på gården. Flört

#4 Gud va hemskt, hoppas verkligen alla klarade sej oskadda där.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.